REKORDÖSSZEGET GYŰJTÖTTEK A STAGEHIVE-ON A KARANTÉNFILMESEK

A kampány kezdete egybeesett a szkeccsfilm első részének forgatásával.

Kiemelkedő sikert ért el a StageHive, megdőlt az oldalon eddig indított crowdfunding kampányok rekordja. A magyar startup segítségével így tovább folytatódhat A Karantén Zóna című szkeccsfilm forgatása. Az alkotók 600.000 forintot (1665 eurót) szerettek volna közösségi finanszírozással összeszedni az oldalon, ezt a célt végül 220%-on teljesítették, a 126 felajánló segítségével 1.325.000 forintot (3670 eurót) gyűjtöttek össze a kampány végére. A befolyt összeget a profi forgatási körülmények megteremtésére és a film látványvilágának kompromisszumoktól mentes megvalósítására fordítja a stáb.

“A Karantén Zóna az első filmes produkció a platformon, ráadásul övék az első olyan kampány, ahol három nap alatt összegyűlt az első célkitűzésben meghatározott összeg. Ez nagy részben köszönhető annak a profi és intenzív kampánynak is, amivel a stáb a gyűjtést online és offline népszerűsítette. Bízom benne, hogy a hagyományos finanszírozási formák mellett egyre több alkotó él majd a crowdfunding lehetőségével, itt a remek példa, milyen sikereket lehet elérni vele. Büszke vagyok rá, hogy a StageHive adott otthont ennek az izgalmas kampánynak.” – mondta Meczner Vera, a StageHive alapítója.

A kampány kezdete egybeesett a szkeccsfilm első részének forgatásával, amin két hosszú, tizenkét órás napon egy húszfős stáb dolgozott. A magányos, idős hölgy (Pásztor Erzsi,) telefonos bejelentése után, két önkormányzati dolgozó (Sütő Ildikó és Ferencz Attila) érkezik a lakásába, akik nem is sejtik, hogy életük legkülönösebb küldetésére érkeznek. Az ötrészesre tervezett sorozat második epizódját október végén forgatják.

“Rettenetesen fáztam a közösségi finanszírozási kampánytól, mivel Magyarországon sokkal több projektet láttam bebukni, mint amennyi végül sikeres lett. Nem is könnyű munka: idegen emberektől akarsz sok pénzt kérni a saját hülyeségedre és még az előtt meg kell őket győznöd arról, hogy a dolog jó lesz, hogy bármit is mutattál volna belőle. Ez a módszer teljesen ellenkezik az ember pénzköltési szokásaival, hiszen a támogatásért cserébe legfeljebb egy ígéretet tudsz felmutatni és csak remélni tudod, hogy az emberek elhiszik neked, hogy képes vagy megvalósítani, amit szeretnél. Hogy végül A Karantén Zóna egy ennyire sikeres kampány lett, szerintem annak köszönhető, hogy a megtervezésére legalább annyi időt és energiát fordítottunk, mint magára a kampányra.” – összegezte tapasztalatait Zsótér Indi Dániel, rendező.

A Karantén Zónába vezető úton a Narrátor (Muchichka László) fogja a nézők kezét, általa ismerik meg a társas magány abszurditását, a párkapcsolatok jó és rossz oldalát, az idősek helyzetét és a digitális oktatás kihívásait. Az egyes epizódokban mások mellett feltűnik Pásztor Erzsi, Krausz Gergő, Makranczi Zalán, Tankó Erika és Tolnai Klára.

A forgatókönyvet a Wartburggal is díjat nyert Vida Orsolya jegyzi, a rendező-iró pedig Zsótér Indi Dániel, aki hat évig volt a 24.hu videós újságírója, jelenleg pedig szabadúszó filmkészítőként dolgozik.
Forgatási fotók: Geibl Kata, Bielik István / Grafika: Pauzenberer Tamás
( onBRANDS )