“Hová tűnt Curtis?” Kérdezték sokan, amikor nem jelent meg a Sztárban sztár vasárnapi elődöntőjén. Vajon mi történhetett vele?
A vállalatok, márkatulajdonosok sokat tanulhatnak a klasszikusnak számító kommunikációs helyzetből.
Tehát alapvetően itt most számunkra nem az a kérdés, hogy mi történt vele – persze reméljük, hogy jól van, lesz -, meg hogy elítéljük, hanem hogy mi történik akkor, amikor kialakul egy krízis helyzet és eltűnünk, nem nyilatkozunk.
Nagyon egyszerű dolog történik, a sajtó – mindenki, aki a közösségi média térben jelen van – kíváncsi és az a “dolga”, hogy megtudja mi történt velünk. Ha tehát eltűnünk, nem nyilatkozunk, akkor azonnal kialakul egy kommunikációs vákuum, amit természetesen mindenki azonnal azzal fog kitölteni, amilyen az ő karaktere, személyisége, médiatípusa ( lásd pl. bulvár és közösségi média).
Ebben az esetben is megtörtént, hogy
a legszolidabbtól a legvadabb történetig
leírtak mindent, anélkül, hogy bárkinek bármilyen konkrét és hiteles információja lett volna. Tetszik, vagy nem, ez az ilyen helyzeteknek a természete.
Másik alapvetés, hogy kétféle vállalat, márka, személyes márka van. Az egyik, akinél már volt krízis helyzet, a másik, akinél majd lesz.
Tehát érdemes tanulni “más szektorok” szereplőitől is és márka ÉRTÉK ALAPON időben felkészülni, amennyire csak lehet, hogy ne kelljen Curtis dalának szavaival élni:
“De a bizonyítványt nem magyaráznám,
De ha mégis az út végén várnál
Én kifizetném a számlát.”
Mert nem mindegy, hogy mekkora lesz az a számla!
( Kőszegi András )