Nagyon fiatalok, díjazzák a kreativitást, és szívesen hagyatkoznak arra, amit az algoritmus felkínál nekik – derült ki a népszerű közösségimédia-applikáció hazai felhasználóiról.
A Ringier Axel Springer Magyarország médiavállalat 2020 szeptemberében kezdeményezett átfogó online TikTok-kutatást, amelyben több mint tízezren vettek részt. A felmérés rávilágított: az újabb és újabb videók ajánlásával
a TikTok még a korábbi toplistás alkalmazásoknál is jobban magához köti a jellemzően tinédzser felhasználókat,
akiknek közel a fele nyilatkozott úgy, hogy szinte képtelen letenni az applikációt.
Magyarországon 1,6 millióan használják aktívan a TikTokot, amely rövid videóival a fiatalok körében legalább annyira népszerű, mint az Instagram: aki Magyarországon TikTokot használ, leggyakrabban az Instagramot és a Messengert futtatja még napi rendszerességgel (97%, illetve 92%).
A TikTok a legfiatalabbak platformja: az online felmérésben önkéntesen részt vevők mindössze 17%-a töltötte be a 21. életévét.
Kreatív, vicces, egyszerű
A magyar TikTok-felhasználók sűrűn látogatják a felületet, a férfiak 56%-a, a női kitöltők 64%-a legalább naponta belép, túlnyomó többségük naponta többször is. Arra a kérdésre, hogy mit kedvelnek a felhasználók a TikTokban, túlnyomórészt a kreativitás hívószavai kerültek elő: a „vicces videók”, a „humor”, a „tánc”, a „zene” és a „sokoldalúság” a legvonzóbb benne.
A visszajelzések együttesen azt mutatják, hogy a kreatív tartalom-előállítás lehetősége az egyszerű használattal kombinálva kiemelkedően fontos az aktív felhasználóknak.
Ismer és leköt
Érdekes minta rajzolódik ki abból, hogy mennyire engednek a felhasználók a TikTok ajánlásainak: 88%-uk kizárólag vagy leginkább az algoritmus által megjelenített, For You / Neked szekcióban megjelenő tartalmakat nézi, és csupán 12%-uk figyeli gyakrabban az általa követett tartalomkészítőket. Tehát a személyes érdeklődési körbe tartozó újabb és újabb videók ajánlásával a TikTok nemhogy kielégíti a felhasználók igényeit, de magához is köti őket. A válaszokból kiderült, hogy meglehetősen addiktív hatással van a kérdőívet kitöltők közel felére (43 százalékára), akik szinte képtelenek letenni az alkalmazást, miután megnyitották azt. Csupán 11 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nem jelent gondot számára, hogy félretegye az applikációt.
A legkedveltebb tartalmak
Tartalom tekintetében a zenés-táncos (72%), a humoros (66%), illetve a trendekre reagáló (57%) videókat nézik a legszívesebben. A teljes mintának csupán az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy szokott videókat feltölteni, közöttük is többségben vannak azok, akik havonta vagy ritkábban publikálnak saját tartalmat.
A válaszadók négyötöde olyan tiktokereket követ, akiket személyesen nem ismer ugyan, de tetszenek neki a videói. Emögött kicsivel marad le az influenszerek és celebek követése (65%). Családtagokat, barátokat és ismerősöket is több mint a tiktokozók fele követ (55%).
Érdekes piaci sajátosság ugyanakkor, hogy
egyelőre mindössze hat százalék azok aránya, akik cégeket, márkákat figyelnek az alkalmazásban.
Márkák esetében leginkább ruhamárkákat, a divat- és szépségipar képviselőit követik a felhasználók, a spontán említések között a Nike, az Adidas, a Netflix, az Aldi, a Florence, a Glamour, valamint az Oxo Bubble Tea jelent meg legnagyobb arányban.
Érdekes-e a személyes adatok sorsa?
A válaszadói vélemények kb. egynegyed-egynegyed arányban oszlottak meg abban a tekintetben, hogy egy négyfokú skálán mérve mennyire aggódnak a kínai üzemeltető által gyűjtött személyes adatok és információk sorsáért.
A TIKTOK TRENDJELENTÉS-2020 ITT!
( onBRANDS )