GOOGLE KERESÉSI TRENDEK 2020

A keresési trendekből kiderül, hogy idén mi érdekelte a világot és a magyar internetezőket.

A top 10-es listák több mint 70 ország legnépszerűbb témáit fedik le többek között a popkultúra, sport, zene, politika és hírek terén.

Míg

a „koronavírus” a legnépszerűbb keresőszó volt

világszerte, többen rákerestünk arra is például, hogy „miért covid-19-nek hívják?” és “miért fontos a mentális egészség?” jobban mint bármikor valaha. Kerestük emellett a kapcsolódást, egymás segítésének különböző módjait, például azt, hogy miként támogathatjuk a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozók munkáját, vagy hogyan segíthetünk az ausztráliai tűzvész, a Bejrútot pusztító robbanás által sújtott embertársainkon. Még akkor is, amikor oly sokan otthon maradtunk, kerestük annak módját, hogy kapcsolatba lépjünk, támogassuk és jobban megértsük egymást.

A körülöttünk zajló események ellenére kíváncsiságunk nem lankadt, olyan dolgokra is rákerestünk, mint például: “miért álmodnak az emberek?” és “miért vörös a Mars?” Optimisták maradtunk és kreatívan töltöttük az időnket: a „kovászos kenyér receptje” megdöntötte minden korábbi keresési rekordját.

Egy zűrzavaros év végéhez közeledve 70 ország népszerű kereséseibe nyerhetünk betekintést. Nézd meg közelebbről az év keresési trendjeit a Google.com/2020 oldalon.

2021-re tekintve egy dologban biztosak lehetünk:

a keresést folytatni fogjuk.

A magyar lista élén várható módon a Covid-19-hez kapcsolódó koronavírus kifejezés áll, ehhez kapcsolódóan a top 10-es listában szerepel a koronavírus-térkép, a Magyar Közlöny, illetve az online oktatást segítő Google Classroom és Redmenta alkalmazás is.

A legfelkapottabb keresések második helyén az amerikai elnökválasztás szerepel. A sorozatok közül a Mintaapák, a Bátrak Földje és a Mellékhatás voltak a legkeresettebbek, a könyvek között a Kisasszonyok, a 365 nap és a Vaják kerültek az élre. A sporteseményeknél a Magyarország-Izland mérkőzés és a Kézilabda EB, a videójátékok közül pedig az Among Us és a Valorant érdekelték leginkább a magyar internetezőket.

A 2020-as „Az év keresései” listák az év során indított több billió keresés adatai alapján készültek, amelyekből a duplikációk, spamek kiszűrésre kerültek.
( onBRANDS )