A SOKSZÍNŰSÉGET ÜNNEPLI A STARBUCKS

A Starbucks a rendelkezésre álló erőforrásaival támogatta a frontvonalban küzdőket.

A 29 üzletben elérhető érintésmentes házhozszállítást választó vendégek száma az év végére megnégyszereződött.

Az egészségügyi intézményeket a vállalat március 20. óta támogatja kávéadománnyal. A Starbucks idén számos kreatív és egyedi kezdeményezésével vendégeivel és partnereivel közösen ünnepli a sokszínűséget és további intézkedéseket tesz a fenntarthatóbb jövő kiépítéséhez.

A 2020-as évben a vállalat bejelentette az erőforrás-pozitív jövőről szóló több évtizedes vízióját, amelynek célja, hogy

többet adjanak vissza a bolygónak, mint amennyi erőforrást felhasználnak.

A hosszútávú stratégia számos elemét valósította meg, és hozta el a gyakorlatba a Starbucks.

Egy fenntarthatóbb jövőért

Az elmúlt évben több, növényi alapú menü-opció is elérhetővé vált a vendégek számára, mint a gyorsan nagy népszerűséget szerző Vegán Pumpkin Spice Latte, vagy az ünnepek kedvenc ízei, mint a Vegán Toffee Nut Latte és a Vegán Gingerbread Latte.

A kávézólánc számára a kezdetektől kiemelten fontos a

környezettudatosság és az ökológiai lábnyom csökkentése,

éppen ezért a többször használatos poharakra 2019 eleje óta kiemelt hangsúlyt fektet. A reusable cup környezetbarát kávéélményt kínál a vendégek számára, amely használatát különböző akciókkal, kedvezményekkel igyekszik bátorítani a Starbucks. A járványhelyzet alatt a vállalat érintésmentes kiszolgálást vezetett be az üzleteiben, amely során a vendég egy bögrébe helyezi a reusable cup-ot vagy a termoszt, a barista pedig kizárólag a bögre fülét érinti és így készíti el az italt. Augusztus végétől, szintén a műanyag elleni harc nevében, a Starbucks újfajta, szívószálmentes fedővel várja a kávézni vágyókat Magyarországon.

A kávézólánccal debütált a környezettudatosság jegyében létrejött Sobras! applikáció, amelynek köszönhetően 2020 december 1-től az alkalmazáson keresztül már bárki lefoglalhat csomagot a kávézólánc bizonyos üzleteiből, hozzájárulva az élelmiszerpazarlás elleni harchoz. A Sobras! alkalmazás lehető teszi, hogy a vendégek kedvezményes áron foglaljanak le olyan ételeket és italokat, amelyeket aznap már nem adnak el, a termékeket pedig a kiválasztott üzletben vehetik át.

Gyors alkalmazkodás a kialakult helyzethez

Ahogy számos egyéb vállalatot, így a Starbucks kávézóláncot is egy új helyzet gyors adaptációjába kényszerítette a tavasszal kitört világjárvány. A kávézólánc üzleteiből 2019 nyara óta nyílik lehetőség a házhozszállításra, azonban a tavasszal kialakult járványhelyzetre reagálva a Starbucks 2020 márciusában további üzleteiben is elérhetővé tette a házhozszállítást, így jelenleg már 29 magyarországi kávéházból érhető el az érintésmentes kiszállítás. Az év elején egy, az év végére már két kiszállító partnerrel működött együtt a Starbucks, hogy vendégeik házhoz is rendelhessék kedvenc termékeiket.

A Starbucks kiemelt figyelemmel kíséri a koronavírussal kapcsolatos helyzetet, amely többlet terhet ró a magyar egészségügyre. A kávézólánc ezért még 2020.        márciusában döntött úgy, hogy saját eszközeivel támogatja az érintetteket. Az elmúlt évben két alkalommal, tavasszal, és a járvány második hullámában, télen is támogatta érintésmentes kávéadománnyal a frontvonalban küzdő egészségügyi dolgozókat.

Sokszínű jövő              

A vállalat az elkövetkező évben is folytatja az erőforrás-pozitív jövő építését, valamint

saját eszközeivel támogatja a vírus ellen, frontvonalban küzdő mindennapi hősöket,

illetve idén is meghirdeti a több éve nagy sikerrel zajló versíró pályázatot, amely lehetőséget ad a fiatal költőgeneráció bemutatkozására.

Idén is fontos szerepet kap a környezettudatosság, és az ökológiai lábnyom csökkentése. A Starbucks további erőfeszítéseket tesz mind a műanyag elleni harcban, mind az élelmiszerpazarlás ellen, működésében a fenntarthatóságot tartva szem előtt.

2021-ben a vállalat életében

kiemelt figyelem jut a nyitottság, az elfogadás, és a sokszínűség ünneplésére.

Az elmúlt, kihívásokkal teli év után idén talán még fontosabbá vált, az egymás iránti empátia, mint valaha. A Starbucks célja számos kreatív és egyedi kezdeményezéssel felhívni a figyelmet egymás elfogadására és támogatására.

„Az elmúlt évben kihívás elé állított minket is a kialakult helyzet, azonban nem vesztettük szem elől egy pillanatra sem azt, ami igazán fontos: mindig igyekeztük támogatni vendégeinket és partnereinket, hogy a bizonytalan helyzet ellenére is biztonságban érezzék magukat. Büszkék vagyunk arra, hogy a kitűzött céljainkat teljesítettük, és valódi, fontos lépéseket tettünk egy fenntarthatóbb jövő felé. Az elkövetkező évben sem lesz ez másképp. Stabilan, magabiztosan, és optimistán léptünk be az új évbe, egy kiemelten fontos ügyet zászlónkra tűzve. A sokszínűség mindig jelen volt a kávézólánc üzleteiben, azonban idén még nagyobb hangsúlyt kap. Szeretnénk felhívni a figyelmet egymás elfogadásának fontosságára, hogy teljesen mindegy ki, milyen háttérrel érkezik, csupán annyit mondunk: Jó, hogy itt vagy!” – mondta Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand managere.
( onBRANDS )