FOGÁSZATI SZOLGÁLTATÓ REKLÁMJAIT VIZSGÁLJA A GVH

A fogászati szolgáltatást nyújtó cég reklámgyakorlata több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.

A nemzeti versenyhatóság azt valószínűsíti, hogy a MindentMent Kft. szolgáltatásának népszerűsítése több okból is tisztességtelennek minősülhet.

A reklámok feltehetően valótlanul hirdetik a cég piacelsőségét, egyedülállóságát (pl. „piacvezető”, „az ország legkedvezőbb árai”, „országosan egyedülálló dupla garancia”).

Emellett nem kellően alátámasztottak, ezért megtévesztőek lehetnek a környezetbarát működésre utaló állítások (pl. „környezettudatos rendelő”) és a hozzájuk kapcsolódó, tanúsítványnak tűnő képi megjelenítés. A Versenyhivatal továbbá azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozás törli honlapján és Facebook-oldalán a szolgáltatására nézve negatív véleményeket, és kizárólag a pozitív visszajelzéseket jeleníti meg. Ez a gyakorlat – ha a fogyasztók nem kapnak róla megfelelő tájékoztatást – a szakmai gondosság követelményével ellentétes, így szintén jogsértő lehet.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.

Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A MindentMent megdöbbent a GVH által indított eljáráson, állásfoglalásukat az onbrands.hu is megkapta:

„Értetlenül állunk a versenyhatósági vizsgálat előtt. Jelenleg jogászaink segítségével tanulmányozzuk a versenyhivatal levelét. Meggyőződésünk, hogy vállalkozásunk betartva a jogszabályokat, jóhiszeműen és tisztességesen járt el. A MindentMent Kft. elkötelezett a tisztességes üzleti magatartás mellett és betartja a törvényeket. Természetesen mindenben együttműködünk a hatósággal és bízunk benne, hogy sikerül bizonyítani az igazunkat” – mondta Aranyi Rita a MindentMent igazgatója.
( onBRANDS )