A FUTBALL ÉS A BAYERN MÜNCHEN IS DIGITALIZÁLÓDIK

Új alapokra került a szurkolói élmény menedzsment is.

A szurkolók ritkán tekintenek rajongásuk tárgyára valódi profitorientált vállalkozásként, pedig Németország legeredményesebb futballklubja, a Bayern München is egy olyan nagyvállalat, melynek időről időre szervezeti fejlesztéseket kell végrehajtania. Mindig a sztárok vannak reflektorfényben, pedig a sikerek mögött egy összehangolt, szó szerint profi dolgozói csapat van, akik nap mint nap gondoskodnak róla, hogy a legjobb esélyekkel futhassanak ki a játékosok a pályára.

Az FC Bayern München AG több mint 1000 embert foglalkoztat világszerte. A dolgozók munkavállalói életciklusa a belépéstől a kilépésig ugyanolyan figyelmet érdemel, amilyen figyelemmel a játékosok igényeire van az egyesület. Ennek a folyamatnak a menedzselésére vezették be az SAP SuccessFactors munkaerő-menedzsment platformjának Employee Central modulját. Ráadásul a gyorsított, standard elemekből építkező bevezetéssel az SAP igazodott az ügyfél karakteréhez: a lehető leggyorsabban reagálni és cselekedni.

„Korábban egyedi fejlesztésű, a múltból ránk maradt rendszerekben folyt a munkaerő nyilvántartás hagyományos módon való vezetése. Mostantól a HR-eseink valóban hivatásuk legszebb részeinek szentelhetik idejüket: stratégiai fejlesztések tervezésének a motiváció, a dolgozói hatékonyság, a képességfejlesztés területein.” – magyarázta az átállással kapcsolatban Jan-Christian Dreesen, az FC Bayern München AG elnökhelyettese.

Ezzel párhuzamosan számos részfeladatot automatizálnak, illetve önkiszolgáló appokkal egészítenek ki. Így például mobilon elérhető felületeken saját profiljukon jelezhetik szabadságukat, betegségüket, eszközigényüket az egyesület alkalmazásában lévők, a játékosoktól az irodistákig minden szervezeti egységben. Mindezekhez korábban HR-es munkatárs segítségére volt szükség.

Az SAP 2014 óta a Bayern München kiemelt, platinum partnere.

a vállalat mind a sport-, mind az üzleti eredmények terén támogatja a klubot abban, hogy élen járjon. Ennek köszönhetően

2020-ra új alapokra került a szurkolói élmény menedzsment is

az SAP Customer Experience és CRM rendszerei segítségével. Körülbelül 250 különböző paramétert tartanak nyilván egy-egy rajongóról, így testreszabott marketinggel tudnak célozni a születésnapi figyelmességektől a meccs közbeni merchandising ajánlatokig mindent, a rendelkezésre álló készletek valós idejű nyomonkövetése mellett. Az SAP Analytics Cloud ugyanis lehetővé teszi az ügyféladatok átfogó elemzését egyetlen kattintással.

Az intelligens digitális megoldások bevezetésével a Bayern jelentősen növelni tudta a jegyeladásokon kívüli bevételeit, és százezres nagyságrendben épített rajongó adatbázist világszerte.

Ráadásul a feliratkozások, rendelések, jegyfoglalások, és a kapcsolódó utazási, szállás, ellátás és ajándék ajánlatok kiterjesztése és értékesítése teljesen automatizált módon folyik. Ma már a klubtagok az adataik frissítését is önállóan intézhetik a klub felületein, ami nem lebecsülendő mértékben takarított meg munkaórákat a klub dolgozóinak: csak a tavalyi év során mintegy 160 ezer tétel frissült a rajongói adatbázisban, noha korábban 50 különböző informatikai rendszer megléte mellett is manuálisan kellett kiszolgálni a rajongótábort.

Az SAP-vel meglévő együttműködésnek lett új mérföldköve a dolgozói élménymenedzsment felhőalapú, helytől függetlenül globálisan nyomon követhető rendszerének bevezetése.
( onBRANDS )