A FOCI EB REKLÁMSZABÁLYAIRÓL

AZ UEFA jogtulajdonosként nemcsak a mérkőzésekre, hanem a kereskedelmi jogokra is figyel!

Lassan hagyománnyá válik, hogy egy-egy nemzetközi sportverseny előtt az ÖRT közzéteszi az adott verseny kereskedelmi jogaira vonatkozó előírásokat, ezzel is segítve a reklámozókat a jogszerű, az adott versennyel kapcsolatos szabályok betartásában. 

A Foci EB-vel kapcsolatos szabályokat a szervező UEFA fogalmazta meg és tette közzé. A kereskedelmi jogok a XII. fejezetben, a 46. oldaltól ITT olvashatók.

Itt pedig az 5. fejezetben a jogi előírások többek között a reklámozásra, valamint az ún. ambush marketingre („pióca marketingre”) is kiterjednek.

“Bízunk abban, hogy a linkek révén publikált anyagok segítik a reklámozókat abban, hogy az eseménnyel kapcsolatba hozható reklámok az UEFA szigorú szabályainak is megfeleljenek” – nyilatkozta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.

“Látható, hogy az UEFA kiemelten védi a Foci EB kereskedelmi jogait, amely a résztvevő csapatokra, a kereskedelmi jogokra, sőt az ún. ambush marketingre (pióca marketingre) is vonatkozik – tette hozzá Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója.
( onBRANDS )