A Wells Fargo amerikai nagybank egyik napokban megjelent tanulmánya adataiból kiderült, hogy az Amazon.com felületén értékesített ruhák és cipők értéke 15 százalékkal, 41 milliárd dollárra nőtt 2020-ban. Ebben a kategóriában ez az érték a teljes amerikai piac 11-12 százalékának felelt meg, csak az internetes kereskedést tekintve pedig 34-35 százalékos részesedést jelent.
Idén várhatóan meghaladja a 45 milliárd dollárt az Amazonon értékesített ruhák és cipők értéke.
Az Amazon forgalmának értéke messze meghaladta a második helyezett Walmartét, amely több mint 33 milliárd dollár értékű ruházati terméket és lábbelit értékesített. A TJX társaságok, a TJ Maxx és a Marshall’s diszkontáruházak anyavállalata, 16,5 milliárd dollárral a harmadik helyre került, majd a Macy’s következik 15,9 milliárd és a Target 14,8 milliárd dollárral.
Még öt vállalat forgalma haladta meg a tízmilliárd dollárt tavaly, a Kohl’s, a Gap, a Ross Stores, a Nordstrom és a Dick’s Sporting Goods.
A csak az interneten értékesített ruhák és lábbelik értékét tekintve még nyomasztóbb az Amazon előnye, ugyanis a Macy,s kiskereskedelmi hálózat valamivel kevesebb mint hatmilliárd dollárral került a második helyre.
A Wells Fargo elemzői arra számítanak, hogy idén stagnálni fog a ruhák és cipők internetes értékesítése, mivel a koronavírus-járvány lecsengésével a fogyasztók visszatérnek a fizikai valóságban létező üzletekbe. Ezzel együtt az e-kereskedelem is népszerű marad.
Tavaly a fogyasztók 813 milliárd dollárt költöttek el az internetes kereskedelemben, ami 42 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Idén várhatóan 850-930 milliárd dollárra, 2022-ben pedig ezermilliárd dollár fölé emelkedik az e-kereskedelem értéke az Egyesült Államokban.
( onBRANDS -MTI )