ÖSSZEFOGÁS A BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSÉÉRT

A kompetencia, az eszköz és a tartalom egységét kínálják az összefogás szereplői.

A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három hazai szereplője. Az okostelefonon futó, digitalizált belső kommunikációs eszközt fejlesztő startup cégként a Talk-A-Bot, a vállalati kommunikációs rendszerek kutatására és fejlesztésére specializálódott Ispiro Consulting, valamint a belső kommunikációs tanácsadással foglalkozó Ferling PR

a vállalatok belső kommunikációs kultúrájának újrafogalmazását tűzte ki maga elé.

A nem szokványos vállalati együttműködést a technológia fejlődése, valamint a koronavírus teremtette új szervezeti kihívások hívták életre.

Mind a termelő, mint a szolgáltató vállalatok lételeme az együttműködés, amelyet a kommunikáció teremt meg.

Ez köt össze vezetőt beosztottal, kollégát a kollégával, szervezeti egységet a másikkal. Ezért is meglepő, hogy Magyarországon milyen kevés szervezet foglalkozik stratégiai szinten, tudatosan saját belső kommunikációjával. A koronavírus által befolyásolt életünkben a tét jelentős: a nem jól tervezett, elavult kommunikációs struktúrák megszakadó információ áramláshoz vezetnek, amelyek konfliktusokban, vagyis pénzben mérhető veszteségben jelentkeznek. A vállalatok belső kommunikációjának fejlesztését kitűző összefogás ezen kíván változtatni.

“A COVID-19 minden eddiginél markánsabban és könyörtelenebbül mutatott rá, mennyire fontos, hogy a kollégák szót értsenek egymással és a cégen belüli kommunikációs feladatok a helyükre kerüljenek.” – mondta Mezriczky László, az Ispiro Consulting ügyvezető igazgatójaként, az összefogás szervezeti kompetenciára fókuszáló tagjaként.

Az Ispiro Consulting a vállalati formális és informális kommunikációs teret egyben kezelve alakította ki elemző-fejlesztő koncepcióját, mely segít a szervezetnek megismernie önmagát, azonosítania a kritikus pontokat és ezen keresztül rátalálni a hatékony, áramvonalas, lean információ cserére.

“A vállalatoknak készített belső kommunikációs eszközünk összekapcsolja a vezetést a szervezet dolgozóival. Az alkalmazottak okostelefonján lévő Viberen, Teams-en és applikáción akár egyszerre is használható CHEQ könnyű és gyors üzenetalkotást kínál, az alkalmazottak onboarding-ját, továbbá a kommunikáció azonnali mérését. A CHEQ-en keresztül az általános üzenetek mellett egyénnek szóló titkosított dokumentumok is küldhetők, mellyel a belső kommunikáció hatékony irányítása mellett a HR osztályok feladatainak, költségeinek csökkentéséhez is hozzájárulunk.” – mondta Deliága Ákos, a Talk-A-Bot ügyvezető igazgatója.    

Az összefogásban a tartalmi tanácsadással foglalkozó FERLING Kft. ügynökségi gyakorlatában arra helyezi a hangsúlyt, hogy a hatékony kommunikációs eszközöket és megoldásokat a mindennapok gyakorlatává tegye, hogy azok a szervezeti kultúrára épüljenek és abba beépüljenek.

„Azon dolgozunk, hogy az igazán vonzó vállalati márka értékei ne külön szobákba zárva és ne külön polcokra helyezve porosodjanak, hanem a napi rutin magától értetődő megnyilvánulásai legyenek” -mondta Ferling József, a pr-ügynökség alapító tulajdonosa.

Az összefogás tagjainak tapasztalata szerint a megfelelő kompetencia, eszköz és tartalom birtokában a tudatos és adekvát belső kommunikációs kultúra által a hétköznapi üzeneteken túl a kampányok, csúcsidőszakok, átmeneti helyzetek, valamint krízis szituációk is jól kezelhetők.
(onBRANDS )