A FELÚJÍTÁSOK PÖRGETIK A BARKÁCSPIACOT

A pandémia ellenére 2020-ban jelentősen tudta növelni forgalmát a Praktiker.

A legintenzívebb forgalmi fejlődés a festék és a kert kategóriában mutatkozott. Tavaly a korlátozások, idén az otthonfelújítási program miatt is nőtt a felújítási kedv Magyarországon.

76,23 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a magyar tulajdonban lévő Praktiker a tavalyi üzleti évben a 2019-es 67,88 milliárd forinthoz képest. A Praktiker 20 áruházat és egy webshopot működtet idehaza, utóbbi már a kasszán átmenő forgalom csaknem 10 százalékát adja. 2020-ban a 14-ik legnagyobb forgalmú webáruház lett a GKI frissen kiadott listája alapján. A Praktiker áruházak összterülete mintegy 130.000 négyzetméter, a vállalat közel 1700 embernek ad munkát. A Praktiker piaci részesedése mintegy 32-33% Magyarországon, a barkácslánc 340 beszállítóval dolgozik, ebből a magyar cégek aránya már 85 százalék.

„A tavalyi üzleti év emlékezetes marad az egész világot megrendítő járvány miatt. Eleinte csak a távol-keleti import áruk kapcsán merültek fel megoldandó logisztikai feladatok a Praktiker életében, aztán Európába is begyűrűzött a koronavírus járvány, ami minden szempontból hatással volt a működésünkre és a vásárlói szokásokra is. A járvány kirobbanásakor egyértelműen megugrott a fertőtlenítéssel, személyes higiéniával és a takarítással kapcsolatos termékek iránti kereslet. A festékkategóriában is kimagasló értékesítési adatokat értünk el 2020-ban, a lakosság széles körben kezdett lakásfelújításba a bezártság heteiben, emellett aki csak tehette, a kertekben töltötte a pandémiás heteket, ezért a kerttel kapcsolatos termékek iránt is megugrott a kereslet. Így például a zöldhulladék gyűjtésére alkalmas zsákok, az ültetéssel kapcsolatos termékkörök árucikkei (virágok, kerti szerszámok, virágföldek, balkonládák, virágkaspók, marhatrágyák és tápoldatok) is nagyon jól fogytak. A kertben azonban nem csak dolgoztak az emberek, hanem szabadidős tevékenységet is végeztek. A grill eszközök és faszén iránti kereslet például kimagaslónak bizonyult, de a napozóágyak forgalma is megduplázódott tavaly. Az éves forgalom szempontjából az első 5 helyen továbbra is hagyományos barkácspiaci termékek szerepelnek, úgymint padlólapok, csemperagasztó, száraz beton, de igen előkelő helyet foglal el a fehér falfesték is.” – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója. 

Az egyre növekvő vásárlói igények miatt a Praktiker 2020-ban a pécsi, Budapesten a Bécsi úti és a Váci úti áruházát újította fel, idén pedig a budapesti Mester utcai, a miskolci és szombathelyi áruházak modernizálására kerül sor több százmillió forint összegben.

„A Praktiker áruházak a járványhullámok ellenére végig nyitva maradhattak, így leépítésre vagy munkaidő módosításra nem került sor a vállalatunknál. Ebben az időszakban a veszélyeztetett, időskorú, megváltozott egészségi állapotú és kisgyermeket nevelő édesanyáknak otthonmaradási lehetőséget biztosítottunk 50 százalékos bérfizetéssel, majd fizetés nélküli szabadsággal. A home office-t 3 nap alatt bevezettük a veszélyhelyzet kihirdetésekor, ahol ez kivitelezhető volt. Mai napig minden védőeszközt és segítséget biztosítunk munkatársainknak ahhoz, hogy megőrizhessék fizikális és mentális egészségüket a munkaidőben is. A Praktiker folytatta a társadalmi célú programjait a járvány ellenére, de áthelyezte aktivitásait az online térbe. A barkácslánc az elsők között csatlakozott a „B-terv” kezdeményezéshez, amely a pandémia miatt állásukat vesztő munkavállalóknak kínált lehetőségeket.” – tette hozzá Karl-Heinz Keth.
( onBRANDS )