A PRAKTIKER ÁTÁLL AZ EGYSZER HASZNÁLATOS MŰANYAGOK UTÁNI VILÁGRA

A Praktiker elsőként a piaci szektorban megkezdte a környezetbarát Greenstic termékek forgalmazását.

Az Európai Unió irányelveinek megfelelően Magyarországon is megszűnik az egyszer használatos, valamint egyes egyéb műanyag termékek forgalomba hozatala, amely leginkább a vendéglátóipart és a szállodákat fogja érzékenyen érinteni. 

A kormányrendelet értelmében július 1-jétől tilos forgalomba hozni olyan egyszer használatos műanyag termékeket, továbbá oxidatív úton lebomló műanyagból készült terméket, mint például az evőeszköz, a tányér, a szívószál, az italkeverő pálcika, illetve az expandált polisztirolból készült étel- és italtároló edény.

„A pandémia idején a legtöbb vendéglátóipari egység házhoz szállításra rendezkedett be, így napi több 100 ezer egyszer használatos doboz kerül a fogyasztókhoz országszerte. A hazai gyártócégek nem rendezkedtek be arra, hogy kiváltsák az egyszer használatos műanyag termékeket, holott léteznek már műanyagmentes alternatívák a világban. Nyár végére jelentős készlethiányra kell számítani mindazoknak a vendéglősöknek, a szállodásoknak, illetve az újraéledő fesztiválok, koncertek szervezőinek, akik nem terveznek előre a környezetbarát megoldásokkal az étel-ital fogyasztások kapcsán.”  – mondta Bati Márton, a Greenstic ügyvezetője.

A Praktiker 20 áruházában, illetve webshopjában is kínál műanyagmentes megoldásokat, immár nem csak a lakosság, de az úgynevezett HORECA iparág számára is, ami a vendéglátóipar egyik szegmense, s a szállodákra, éttermekre, kávézókra fókuszál.

„A Greenstic környezettudatos termékeit a Praktiker Prémium Programon keresztül tettük elérhetővé országszerte, ami egy 20 fős területi képviselői csapatot jelent, akik egyedileg szolgálják ki a Praktiker széles áruválasztékával a helyi nagyvásárlókat, legyen szó önkormányzatokról, vállalkozásokról, intézményekről vagy a non-profit szektor szereplőiről. A Greenstic műanyagmentes éttermi csomagolóanyagai elsőként a Praktiker hálózatában lettek elérhetőek, ez is jól mutatja, hogy a KAM üzletágunk meghatározó tényezővé vált a szektorban, s nem csak a lakásfelújítás kapcsán érdemes a Praktikerre gondolni. A kasszán átmenő éves forgalom mintegy 5 százalékát adja már a KAM üzletág, s bár a forgalom 47 százalékát még az építőipari projektek teszik ki, lassan eléri a 10 százalékot a HORECA szektor költése. A vendéglátóipari szereplők elsősorban kerti bútorokat, dekorációs elemeket, vendéglátóipari textíliákat és napozóágyakat, napernyőket vásárolnak nagy tételben a Praktikertől.” – mondta Bedők Andrea, a Praktiker KAM értékesítési vezetője 

A Greenstic és a Praktiker együttműködésének köszönhetően olyan környezetbarát alternatívák kerültek most a piacra, amelyek a Biológiailag Lebontható Termékek Intézete (BPI) és az USA Komposztáló Tanácsa, az American Testing and Materials Society (ASTM) előírásait használja a termékek komposztálhatóságának igazolására.
( onBRANDS )