MAGYAR TECH STARTUP FORRADALMASÍTJA A HR-PIACOT

A SkillX a munkavállalói értékeket, igényeket és foglalkoztathatósági alkalmasságot vizsgálva támogatja a gyors és hatékony toborzás-kiválasztási folyamatokat.

A piaci egyensúly érdekében nem csupán a HR-esek csodafegyvereként kerül piaci bevezetésre, hanem a munkavállalói oldal egyedülálló oktatási egységei révén egy hatalmas szakadékot is betölt a munkaerő-piaci edukáció területén az eredményes integráció érdekében.

„A MELÓ-DIÁK Mentorprogram kétéves tesztidőszaka alatt, több mint 20.000 diák munkakeresését segítette a kompetencia-alapú önismereti rendszer. Az ezt követő években már a módszertan korosztály-független, teljes munkaerő-piaci spektrumra optimalizált megvalósításán dolgozott a szakmai stáb, hisz ahogy a 2020-as koronavírus-járvány okozta válság is igazolta: rugalmas készségkészletre, gyakorlati alkalmazhatóságra, de mindenekelőtt önismereti és önfejlesztési készségekre van szükség” – mondta el Marosi László, a SkillX Technologies Zrt. hr-tech startup társalapító-vezérigazgatója, a MELÓ-DIÁK Hálózat egykori alapítója. A SkillX objektív mérőeszközökkel támogatja az álláskeresők reális önismeretének kialakítását teljes kompetencia-készletük feltérképezésével, a munkaadók számára pedig – a költséghatékony és eredményes toborzási folyamat és a flexibilis onboarding támogatására, valamint az optimális vállalati karrierutak kialakítására – másodperceken belül átszűri a teljes adatbázist, a kompetencia-elvárásoknak leginkább megfelelő jelölteket állítva sorrendbe.

Az elmúlt évtizedek állandó és általános munkaerő-piaci trendjévé vált a munkaerőhiány, az egyenlőtlen és szakszerűtlen, a strukturálisan nem megfelelő erőforrás, a munkavállalói önismeret hiánya és a fluktuáció.

„Villámként csapott le a COVID-19 miatti globális válság. A munkaerőpiac szétesett, több százezer munkavállaló vált munkanélkülivé. Egyre inkább tapasztaljuk, hogy alakul és nem alakítjuk a karrierünket. Még ma is jellemző a papíralapú alkalmasság és a technológia hiánya, de változott a világ: a megtartás lett az új toborzás” – fogalmazott a vezérigazgató, kiemelve, hogy a SkillX a keresleti és kínálati igényeket párhuzamosan elemzi, miközben a karrierorientációt folyamatos szakmai mentoráció is kíséri.

Nagy Gábor, a SkillX társalapító-technológiai vezetője szerint a co-mentoráció sikerének a legjobb példája közös munkájuk Marosi Lászlóval: tudás és látásmód megosztása az eredményorientált gyakorlati megvalósítás érdekében. „Megtanultuk ötvözni a szilárd szakértelmet, kutatást és tapasztalatot az innovációt jelentő technológiákkal, majd a való élet problémáira fókuszálva fordítottuk le a megoldást a munkaerőpiac szereplőinek a saját nyelvére. Így született meg a SkillX. A tegnap problémái helyett, mi sokkal inkább a holnapiak megoldására fektetjük a hangsúlyt, miközben keresleti és kínálati oldalon is rezonálni szeretnénk a ma kihívásaival. Nem hiába lett a mottónk: SkillX. A munkaerőpiac lelke.”
( onBRANDS )