Hibrid munkarendben folytatja működését a Vodafone Magyarország, beépítve az elmúlt másfél év tapasztalatait, valamint a dolgozói igényeket és visszajelzéseket. A vállalat a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosít dolgozói számára, amely figyelembe veszi az egyéni preferenciákat, és biztosítja a hatékony munkavégzéshez szükséges feltételeket. Az új, hibrid munkarendnek a munkavállaló áll a középpontjában – ő dönti el, hogy távolról vagy az irodából kíván munkaidejének nagy részében dolgozni.
A Vodafone Magyarország a világjárvány kitörésekor szinte azonnal otthoni munkavégzésre állt át, és az irodai tevékenységet végző munkatársak jelentős része azóta is home office jelleggel végzi napi munkáját, bár a vállalat irodái bizonyos kapacitás mellett nyitva állnak a dolgozók számára – főleg csapatmegbeszélésekre és kapcsolatépítésre, de ha az egyéni igények úgy kívánják, akkor elmélyült munkára is. A vállalat az elmúlt közel másfél évben azon dolgozott, hogy biztosítsa azokat a technológiai megoldásokat és eszközöket, melyek az új típusú, az irodán kívülről történő munkavégzést gördülékennyé teszik a munkatársak számára, és ezzel egyidejűleg folyamatosan vizsgálta az irodaépületek szerepét is az elmúlt időszakban az átalakuló munkavégzési módok tükrében. Ezek a tapasztalatok már a vállalat új, most épülő és 2022-ben átadásra kerülő székházának a kialakítását is jelentősen befolyásolták és befolyásolják.
Működését felülvizsgálva, kollégáit és külső szakembereket bevonva, számtalan felmérés eredményei és globális tapasztalatai alapján döntött úgy a Vodafone, hogy egyetemesíti a jelenlegi hibrid működését, amelyet hosszútávon is fenn kíván tartani. A szolgáltató ezzel a
kollégái kezébe adja a döntést,
milyen arányban végzik az irodából és az irodán kívülről munkájukat, a vállalat pedig ehhez a megfelelő technikai hátteret is biztosítja, emellett pedig olyan irodaterek kialakításán dolgozik, ami a legjobban támogatja az éppen az irodában tartózkodó munkatársak hatékonyságát. A vállalat célja, hogy a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosítson dolgozói számára, amely figyelembe veszi, hogy az egyes munkavállalóknak mások az igényei és a preferenciái, sőt az aktuális feladat típusa is meghatározza, hogy éppen mi támogatja legjobban az egyén hatékony munkavégzését.
Home office már a pandémia kezdetén sem volt újdonság, hiszen a munkatársaknak korábban is lehetőségük volt heti 2 napot távolról dolgozni, így a vállalatnak a fókusza a pandémia kezdetétől már nem a home office kultúra kialakításán volt, hanem a home office hatékonyságának támogatása, a kollégák munka-magánélet egyensúlyának kialakítása, és az új munkarend hatásának monitorozása. A vállalat kérdőívek formájában és számos más fórumon folyamatos visszacsatolást kért a munkatársaktól arról, hogyan élik meg a nagy arányú otthoni munkát, mennyire érzik magukat hatékonynak, kiegyensúlyozottnak és elégedettnek az irodán kívüli munkavégzés során, és ez alapján heti hány nap irodai munka lenne számukra ideális hosszútávon. Ezek eredményeképpen a vállalat azt vetíti előre, hogy a munkatársak átlagban heti 3 napot szívesen dolgoznának a jövőben is otthonról, és 2 napot az irodából. Ez nem egy vállalati előirányozás, hanem egy átlag, amelyen belül az irodában és irodán kívül töltött napok valós arányát, a munkakör jellege mellett, a személyes preferenciák, valamint a csapat és az aktuális projektigények határozzák meg.
„Rendkívül izgatott vagyok, hiszen az elmúlt másfél, kihívásokkal teli év tapasztalatait vezetjük át a mindennapokba. Rengeteg szempontot vettünk figyelembe, amelyek mind azt mondatják velünk, hogy
a pandémia előtti munkarendre való visszatérés helyett, inkább a jelenlegi működésünket érdemes tovább gondolni.
– mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese.