A megoldásban a digitális technológiákra építő, közös innováció kulcsszerepet kap.
A Siemens ennek szellemében hirdette meg Technológiával a fenntarthatóságért (Tech for Sustainability) elnevezésű, globális innovációs versenyét. A startup megmérettetések legjobb hagyományaira építő kezdeményezést nyitottsága és gyakorlatiassága teszi különlegessé.
Egyetemisták, kutatók és startup cégek éppúgy indulhatnak a versenyen, mint a Siemens ügyfelei és beszállító partnerei, akik a valós életből vett, létező kihívások megválaszolásához adhatnak ötleteket. Ilyen
innovatív technológiai megoldásra váró probléma
például a túlfolyás kockázatának előrejelzése és elkerülése a városi csatornahálózatokban, amelyek a klímaváltozás következtében gyakoribbá váló, hirtelen lezúduló, nagy mennyiségű csapadék idején kapacitásuk határához érnek.
Hasonló kihívás az áramfogyasztás mintáinak pontosabb megértését segítő megoldások, valamint új modellek fejlesztése, amelyekkel jobban kiaknázhatók az okos áramhálózatok lehetőségei a szénmentes, fenntartható áramellátásra való áttérésben. De benevezhetnek az újítók olyan megoldásokkal is, amelyekkel az okosgyárak csökkenthetik szénlábnyomukat, vagy folyamataikban több mindent újrahasznosíthatnak.
A kihívások teljes listája a Technológiával a fenntarthatóságért innovációs verseny weboldalán érhető el, a szabályzattal együtt, és regisztrációt követően a pályamunkák is itt tölthetők fel 2021. szeptember 21-ig.
A legjobb ötletek gyakorlati megvalósíthatóságát a verseny következő fordulójában a pályázók mentorok támogatásával tesztelhetik. Az itt kiválasztott munkákat a versenyzők technológiai szakemberekkel közösen továbbfejlesztik, majd november 19-én élőben prezentálják a Siemens vezetőinek és iparági szakértőknek, akik döntenek a díjak odaítéléséről.
Nemcsak a versenyzőknek jelent lehetőséget a pályázat. A Siemens ugyanis a részvétel arányában technológiai adományokkal segít fejlődő térségekben.
A fenntarthatóság terén nagy hagyományokra építő Siemens nemrég jelentette be DEGREE keretrendszerét, amellyel nemcsak hosszú távú, konkrét célokat, rendszerbe foglalt és mérhető programokat jelöl ki a fenntarthatóság mindhárom – környezeti, társadalmi és irányítási – dimenziójában, hanem a fenntarthatóságot hivatalosan is stratégiájába és beruházási döntéshozatalába építi.
További információk a versenyről ITT érhetők el.
( onBRANDS )