MÁR KUTYÁK ELŐTT IS NYITVA ÁLLNAK A TELENOR ÜZLETEI

A boltok közel háromnegyedét kutyabaráttá alakította a szolgáltató.

98 Telenor üzletet alakítanak át kutyabaráttá, ezeket külön matrica jelöli. A folyamat részeként minden olyan üzletet, amelyet a helyi előírások nem szabályoznak másképp, kutyabaráttá minősítenek, így országszerte az üzletek közel háromnegyede nyitja ki kapuit a négylábúak előtt. Az állatbarát shopok kétharmada vidéki városokban található: ez amiatt is hiánypótló, mert a kutyabarát.hu adatbázisa alapján a legtöbb kutyabarát üzlet a fővárosban érhető el, vidéken azonban csupán egy-egy ilyen bolttal találkozhatunk.

A vállalat kezdeményezése amellett, hogy megkönnyíti az állattartók mindennapjait, egyúttal akár életet is menthet.

„Sajnos még mindig kevesen tudják, de nem szabad a kutyát kikötni közterületen, mert akár balesetet is okozhat. Emellett autóba sem szabad bezárni, akár még 5 percre sem, mert a felmelegedés rövid távon is életveszélyes lehet. Örömmel látjuk, hogy már egyre több állatbarát üzlet van az országban, amelyek egyfelől ösztönzik a vásárlókat, hogy ne hagyják egyedül a kutyákat, másrészt praktikussági szempontból is fontos lehet, hiszen akár egy sétáltatás közben is elintézhetjük a mindennapos teendőket” – mondta dr. Sziládi-Kovács Hajnalka, az első hazai kutyabarát helyeket közvetítő és népszerűsítő portál, a kutyabarát.hu alapítója.

A biztonságos közös vásárlásnak kötelező része a „kutyaetikett”, azaz a felelős magatartás a kiskedvenc és a gazda esetében is. „A kutyabarát üzletekben elengedhetetlen, hogy betartsunk két alapvető szabályt: használjunk pórázt és csak jól szocializált állatot vigyünk be a vendégtérbe. Épp ezért lényeges, hogy ne egy üzletben vagy vendéglátóhelyen próbáljuk ki először, miként viselkedik a kutyánk ilyen szituációkban, hanem előbb vigyük kutyaiskolába, közösségbe. Ne felejtsük el, hogy minden esetben a gazda felelősségének tekinthető az állat viselkedése, és ez alapján ítélik meg sokszor a kutyás közösséget is” – tette hozzá dr. Sziládi-Kovács Hajnalka. 

A Telenor már korábban is felismerte az állatbarát programok fontosságát. „2018-ban az országban az elsők között lett kutyabarát iroda a törökbálinti székházunk, emellett több alkalommal is támogattuk SIM-kártyával az árva és sérült kutyák gyógyítását, örökbefogadási esélyeinek növelését segítő Vigyél Haza Alapítvány munkáját. Legújabb lépésként pedig üzleteinek közel háromnegyede válik kutyabaráttá, ezzel is segítve az ügyfeleink mindennapjait” – mondta el Dolezsai Gergely, a Telenor márka-és marketingkommunikációs igazgatója.
( onBRANDS )