A Coca-Cola szeptember 29-én mutatta be az új globális márkafilozófiáját és kommunikációs platformját, amelynek nyitókampánya – a „Nyiss a csodára” – az emberi lét valódi csodájának ünneplésére buzdít mindannyiunkat. A platform új, a mai világra szabott relevanciával frissíti fel a márka hagyományos ígéretét, miszerint minden nap összehozzák és felvidítják az embereket.
2016 óta ez a Coca-Cola első globális márkamegújítása.
A platform üzenete az elmúlt másfél év tanulságaira épül: minden nap csodákkal vagyunk körülvéve, s bár nem mindig vesszük ezeket észre, olykor a legváratlanabb pillanatokban megtörténik a varázslat és ez az a pillanat, amikor az egyszerű és megszokott hétköznapokból valami különleges születik.
„A Nyiss a csodára” filozófia abban a hitünkben gyökerezik, hogy a kettősségek gazdagabbá és érdekesebbé teszik a világot – mert a világunk tele van különleges emberekkel, váratlan lehetőségekkel és csodálatos pillanatokkal. Ugyanakkor a Coca-Cola márka esszenciáját is kifejezi: minden korty egy élmény. A “Nyiss a csodára” nem egy egyszeri kampány: hosszú távú márkafilozófia és hit, amely a Coca-Cola védjegyek marketingjét és kommunikációját fogja vezérelni és irányítani” – mondta Manolo Arroyo, a The Coca-Cola Company marketing vezérigazgatója.
A “Nyiss a csodára” platformmal a Coca-Cola termékek csomagolása is megújult:
az egész világon egységes vizuális identitás az ikonikus Coca-Cola logót új perspektívából mutatja be.
A csomagolási dizájnrendszer letisztult, eltűnt belőle a vörös kör, így világszerte egyformán kiemelkedik az ikonikus logó. Ez a központi gondolatmenet inspirálta az „Ölelés” logót is, amely vizuális keretként szolgál az emberekben rejlő csodát megjelenítő pillanatok ünnepléséhez.
A kampányban a Coca-Cola különböző művészekkel működik együtt, mint például Wieden+Kennedy London, KnownUnknown és Kenyon Weston is.
A platform bevezetéséhez készült film „A Coca-Cola összeköt minket” metaforát mutatja be, amely arról a meggyőződésről szól, hogy
ami összeköt bennünket, az nagyobb, mint ami megkülönböztet egymástól;
a Coca-Cola pedig – mint az összetartozás szimbóluma – összekötheti a különböző univerzumokat egymással. A videóban három ismert játékos is szerepet kap: DJ Alan Walker, a Team Liquid Aerial Powers és Average Jonas, megalkotásában pedig a BETC Worldwide reklámügynökség mellett Daniel Wolfe filmrendező, valamint a gaming és CGI specialista produkciós partner, a Mathematic is vett részt.
„A Nyiss a csodára platformmal olyan különleges és egyedi élményekkel szeretnénk megszólítani a fogyasztóinkat, amik teljesen különböznek az eddig megszokott kommunikációnktól. A Coca-Cola összeköt minket kampány megalkotásakor gamerekkel, kreátorokkal és a Twitch-csel dolgoztunk együtt, hogy egy olyan valóságban is meg tudjuk szólítani az embereket, amit korábban nem ismertünk, és ez egy nagyon-nagyon izgalmas feladat volt számunkra” – mondta Arroyo.
( onBRANDS )