Az MPRSZ a Szerencsejáték Zrt. támogatásával bonyolította le annak az új, globális versenynek a magyarországi selejtezőjét, amelyet az ICCO nemzetközi kommunikációs tanácsadó szervezet indított 35 év alatti PR-szakemberek számára. A versenyre jelentkező fiatal ügynökségi és vállalati PR szakemberek közül a legjobbnak az Open Communications kétfős csapata bizonyult, így ők képviselik majd hazánkat az októberi világversenyen.
A selejtezőnek a Telekom székháza adott helyet, a briefet Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke ismertette. A téma a “Megváltozott munkaképességűek integrálása a munka világába” volt, a feladat pedig szemléletformáló PR kommunikációs koncepció és végrehajtási terv elkészítése, integrált eszközök bevonásával. A témaválasztást egy valós probléma indokolta: habár Magyarországon munkaerőhiány van, emellett a lakosság mintegy 10%-a fogyatékossággal él, a fogyatékos és a megváltozott munkaképességű személyek mégis csak kis arányban tudnak elhelyezkedni a nyílt munkaerő-piacon.
A versenyzőknek 5 órájuk volt a maximum 10 diát tartalmazó koncepció elkészítésére, és 3 percük arra, hogy anyagukat bemutassák a neves kommunikációs szakemberekből álló zsűrinek. A zsűri tagjai között volt Hadnagy Luca, PR tanácsadó, Cannes Young Lions nyertes 2017, Jákó Eszter Júlia, az MVM Zrt csoportszintű kommunikációs igazgatója, Kőszegi András, márkatanácsadó, Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója, Papp-Váry Árpád, a Metropolitan Egyetem dékánja és Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A versenyzők a rendelkezésre álló rövid idő ellenére rendkívül színvonalas és kreatív munkákat mutattak be a zsűrinek, az eszközök között az installáció, a dokumentumfilm, a reality sorozat, az állásbörze, és a roadshow is szerepelt. A legegyénibb ötletek között volt a “Sztereotípia daráló sajtóesemény”, amelyen a programban résztvevő helyi vállalkozók és munkavállalók közösen darálják le azokat a sztereotípiákat, amelyek a fejükben volt a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása kapcsán; illetve az a busz-és villamosmegállókban elhelyezett offline plakát, amelyet mobillal leolvasva egy történetet, és ahhoz kapcsolódó szavazást kapunk, ahol például arról dönthetünk, hogy Mimi, a 27 éves mozgássérült értékesítő öt év múlva értékesítési vezető vagy munkanélküli legyen.
Eredmények:
- Open Communications – Scheirich Gerda, Maller Csenge
- White ElephantDigital – Károlyi-Pesti Viktória, Dani Rózsa
- PR AGENT Communications – Serfőző Dalma, Molnár Márk
„Mind a részvevők, mind a zsűri számára tanulságos verseny volt, melyen izgalmas és kreatív pályamunkák készültek egy komplex társadalmi kérdésről és jó lehetőséget kaptak a fiatal kollégák, hogy önállóan, szűk határidővel próbálhassák ki magukat” – értékelte a versenyt Kutas István, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
( onBRANDS )