Szeptember elsejétől ismét elindult a jelentkezés a Red Bull nagyszabású, globális programjára, a Red Bull Basement versenyre, amely nemcsak fejlődési lehetőséget tartogat a diákok számára, hanem tökéletes alkalom arra is, hogy
a jövő innovátoraiként bemutassák rendkívüli ötleteiket és találmányaikat.
A verseny csúcspontja a háromnapos Isztambulban megrendezett nagyszabású döntő, ahol a 45 különböző országból érkező diákok együtt dolgozhatnak a világ vezető tudósaival és üzletembereivel.
A mai fiatok kezében van a jövő: ők azok, akik tudásukkal és ötleteikkel képesek kitörni és pozitívan befolyásolni folyamatosan változó világunkat. A Red Bull Basement nemzetközi programsorozat célja,
a fiatal diákokat arra ösztönözni, hogy megvalósítsák úttörő ötleteiket és bemutassák tehetségüket a világ számára.
A program töretlen népszerűségnek örvend: tavaly több mint 3800 csapat lelkes fiatal jelentkezett a versenyre. A magyar pályázók, Popovics Kinga és Guthy Máté, vagyis a termékek vízindexét megjelenítő IWI-projekt ötletgazdái pedig egészen a TOP 10-ig meneteltek.
„Rengeteg olyan dologban fejlődtem, amit soha nem éreztem a területemnek. A Basementen sokat adott, hogy mindenki pezsgett a kíváncsiságtól és a tettvágytól, hogy alkossunk valami újat, találjuk meg a következő rést a fejlődéshez, és tegyük jobbá a világot a magunk módján. Szerintem egy ilyen verseny melegágya az olyan ötleteknek, amiknek a »felnőtt« változatai a későbbiekben akár közvetlenül is érintenek minket” – mondta Popovics Kinga, a 2020-as Red Bull Basement magyar versenyzője, aki tanáccsal is szolgált az idei jelentkezők számára: „Ne féljetek kicsit kilógni a tömegből! A jó ötletek ritkán születnek a komfortzónán belül.”
A korábbi években már rengeteg bámulatos ötletet mutattak be az egyetemista ötletgazdák, amelyek megvalósítását, továbbfejlesztését a Red Bull Basement esemény után is folytatták. Az innováció tehát soha nem áll meg, ám a Red Bull Basement 2021-es versenyére csak korlátozott ideig lehet jelentkezni. Október 24-ig várják azon 18 éven felüli diákok jelentkezését, akik hallgatói jogviszonnyal rendelkeznek.
A jelentkezéshez csupán egy videó feltöltése szükséges a Red Bull Basement weboldalára, amelyben tömören és érthetően elmagyarázzák a csapatuk elképzelését. A zsűri a kreativitás, megvalósíthatóság és hatékonyság mellett ezeket is figyelembe fogja venni a pontozás során. Ezután a két fős nemzetközi csapatoknak közel öt hetük lesz arra, hogy még több erőforrás segítségével fejlesszék tovább ötleteiket és bemutassák őket a három napos döntőben, Isztambulban.
A Design Terminal, Közép-Európa vezető innovációs ügynöksége a Red Bull Basement projektet azzal a tudással és tapasztalattal segíti, amit az elmúlt években az egyetemi, főiskolai hallgatók számára szervezett számtalan ötletverseny során szerzett. Továbbá a HubHub Budapest és a Red Bull Basement közötti együttműködés létrejöttének köszönhetően a coworking iroda idén főhadiszállásaként ad helyet a kapcsolódó programoknak. A győztes csapat egyik nyereménye egy 3 hónapos tagság a coworking irodába.
( onBRANDS )