Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is.
A magyar online közönség véleményét mérte fel az “e-autó Social Index” a hazánkban legnépszerűbb középkategóriás – 10-15 millió forint közötti árfekvésű – elektromos autókról. A SentiOne adatelemzésének alapját az online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. Ennek alapján készült el az elektromos autókat rangsoroló, számokban kifejezhető Social Index.
A kategóriában legnépszerűbb e-autó a Tesla 3 lett 1915 Social Index pontszámmal, vagyis erről a típusról beszélgettek legtöbbet az internetezők, annak ellenére, hogy az eladásokat tekintve az első 15 modell között nem találkozhatunk vele. A Nissan LEAF (1415) és a Hyundai Ioniq (1292) követik a második és harmadik helyen, a legjobb öt között a BMW i3 és a Skoda ENYAQ iV szerepel még. A legjobb tízbe három KIA is bejutott.
A legkedveltebb téma az új, lítium alapú szilárdtest akkumulátorok megjelenése volt, de sokat beszéltek a netezők arról is, hogy elkezdődött az elektromos autók gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. A harmadik legnépszerűbb diszkurzus a júniustól újra igényelhető állami támogatásokról szólt.
Az elektromos autók kapcsán a SentiOne megvizsgálta külön a pozitív és a negatív tartalmakat is. Az e-autózás előnyeiként többször említik az internetezők az alacsony fenntartási költségeket, az akkumulátorok kiemelkedő teljesítményét, a kényelmes városi használatot és a környezetvédelmi szempontokat is. Többen panaszkodnak viszont az autók magas ára miatt, és negatív témák között a töltési veszteség is felbukkan.
Új szókapcsolatot is alkottak az elektromos autózás kapcsán a netezők, a „hatótávpara”
535-ször szerepelt az elmúlt időszakban, utalva arra, hogy a gyártók által meghatározott hatótáv a valóságban egy töltéssel tényleg megtehető-e vagy sem.
Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található tartalmai adták. A SentiOne azokat a 2021.01.01-2021.09.15 között publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, amelyekben az elektromos autómárkák megnevezései megjelennek. Az e-autók rangsorát a social index mutatószám alapján határozta meg a SentiOne.
( onBRANDS )