HÁROM ÉVES LEMARADÁSBAN VAGYUNK AMERIKÁHOZ KÉPEST AZ ONLINE MARKETINGBEN

Sokan nem, vagy rosszul használják a felületeket.

Ma már megkerülhetetlen a cégek számára az online marketing, a hazai vállalatoknak mégis csak a 10%-a ért hozzá

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok szerint is lehet (sőt, szükséges is) használni. Hogy mennyire kezelik hatékonyan ezeket a felületeket a magyar cégek, arról Berta Gergő, marketing szakértő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa árul el néhány meglepő és hasznos információt.

Kezdjük az elején:

a Facebook és a Google az online téren mindent visz:

aki ezeken a felületeken nincs jelen vállalkozásával, termékével, óriási versenyhátrányból indul. Ne feledjük, a két cég valójában egy szerteágazó hálózatot fed le, a Facebookhoz tulajdonába tartozik például az Instagram is.

Nagyon sok olyan eszközt használunk, amiről legtöbb esetben nem tudjuk, hogy melyik vállalathoz tartozik. A Waze például a Google tulajdona, ahogy a Google Maps vagy a Google Earth is, a What’s up pedig a Facebooké.

Gyors a fejlődés, de van, ami nem változik

Kétségtelen, hogy az online marketing szerepe napról-napra fontosabb (hiszen maga a online világ is egyre jobban jelen van az életünkben), és az is biztosan kijelenthető, hogy ha csak az utóbbi tíz évet vesszük figyelembe, nagyon sokat változtak a social platformok. Az Instagram például még nem is létezett, ahogy TikTok sem, ahol ma elsősorban a 17 év alatti generáció a fő közösség. Ezzel szemben a Facebook mondhatni elöregedik, ezen a felületen a 60 feletti korosztály is jelen van, egyre bővülő arányban.

„Jelenleg nincs még egy olyan piac a világon, ami annyira dinamikusan fejlődik, mint az online világ. Nincsenek határok, a felvevő, fizetőképes piac pedig állandóan elérhető” – véli Berta Gergő. Bár a fejlődés folyamatos, az kizárt, hogy a social felületek egyik napról a másikra megszűnjenek létezni. Ha az egyik valamiért mégis eltűnne, azonnal megjelenne helyette egy másik.

„A social felületek annyira az életünk szerves részeivé váltak, hogy nem kérdés: hihetetlenül nagy rá az igény. Ezek nélkül a közösségi felületek nélkül élni ma nagyjából olyan lenne, mintha az okostelefonunkról kellene lemondani” – mondja a szakember.

Lemaradásban vagyunk

A már fentebb említett online oldalakon szinte minden megjeleníthető és eladható,

a magyar cégek 70%-a azonban mégsem hirdet ezeken a felületeken.

Amerika online marketing trendjeihez viszonyítva idehaza három éves a lemaradásunk, noha a magyar vállalkozók marketingtudatossága folyamatosan nő. Mégis, sokan vannak, akik nem nyitnak az online tér felé, nem teszik meg az ehhez szükséges lépéseket, fejlesztéseket sem. Az a maradék 30%, aki használja az online tér marketinglehetőségeit sem feltétlenül csinálja megfelelő eredményességgel. A szakember szerint

a magyar cégek mindössze 10%-a ér el olyan sikereket ezeken a felületeken, amiből végül anyagi nyeresége származik.

A tény, hogy a közösségi platformokon sokan feleslegesen költötték el a pénzüket azért is nagyon bosszantó, mert néha elég lett volna néhány alapbeállítást megváltoztatni, hogy sikersztorivá váljon a történet.

Kérjünk segítséget a szakembertől

A megoldás egyszerű: olyan szakembertől kell segítséget kérni, aki garanciát vállal a munkájára. A legjobb, ha valaki tűpontossággal méri az elköltött marketingköltséget, és garanciát nyújtanak arra, hogy több bevételt hoznak a cégnek, mint amennyit az korábban megkeresett az adott felületeken.
( onBRANDS )