A járványhelyzet súlyossága, így rendezvényeket érintő biztonsági intézkedések is folyamatosan és gyorsan változnak. Ez a megbízói oldal komoly kételkedésével és a megbízások lemondásával járt, de egy magyar szakemberekből álló csapat megpróbált megoldást találni a kialakult helyzetre – úgy tűnik, sikerrel jártak, méghozzá nemcsak itthon, hanem rögtön a nemzetközi porondon is.
A magyar MPhackS és a németországi Bosch Sensortec egy izgalmas ötletversenyt szervezett Európában tanuló, fiatal tech-tehetségek számára. A novemberben véget ért IoT (Internet of Things) Innovációs Verseny négy témát céloz meg: levegőszennyezettség, okosotthon-applikációk, fitnesz- és wellnesseszközök, valamint fogyasztói elektronikus eszközök.
A több mint hat hónapig tartó verseny különlegessége, hogy a lebonyolítás során komoly szerepet kaptak a digitális megoldások és úgy szervezték meg, hogy bármelyik etap virtualizálható legyen: a mentoráció és a meetingek nagy része online volt megtartva, viszont a csapatoknak offline kellett elkészíteniük az általuk fejlesztett eszközöket, amihez egy külön Arduino-csomagot kaptak minden fontos szenzorral együtt. A verseny egy offline rendezvénnyel zárult – a régió egyik legnevesebb konferenciáján, a németországi MikroSystemTechnik Kongress-en -, ahol a legjobb 10 csapat állt színpadra több ezer ember előtt, hogy bemutathassák a projektjeiket.
„Nagyon izgalmas 6 hónap volt és örülök, hogy kiléptünk a tipikus hackathonok világából. Az utóbbi 2 évben azt tapasztaltuk, hogy ügyfeleink tehetségkutatói, alternatív toborzási, employer branding célkitűzéseik megvalósítása kapcsán már sokkal specifikusabb igényekkel jönnek hozzánk, amit a klasszikus 36-72 órás hackathon-koncepció már nem képes kielégíteni. Közel 400 fő jelentkezett 64 csapatban, emiatt még két plusz előszűrést is meg kellett szerveznünk, hogy valóban a legtehetségesebb jelentkezők képviseltethessék magukat a megmérettetésen.” – fogalmaz Fazekas Gerdy, az MPHacks divízióvezetője.
„Sokan azt mondták, hogy lehetetlen ekkora volumenű versenyt rendezni egy pandémia alatt, nekünk mégis sikerült. Ezzel a hibrid verseny-variációval biztonságot tudunk nyújtani mind a partnereink, mind a résztvevők számára, hiszen a rendezvény bármely pontja egyetlen kattintással virtualizálható. Nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő, de mi bátran és felkészülten állunk elébe. Látva a jelenlegi helyzetet, 2022-re mindenképpen tervezünk offline eseményeket is, egyelőre limitált létszámmal és a stratégiákban mindig helyet kapnak majd az azonnal bevethető digitális megoldások is, hogy biztosíthassuk az ügyfelek és résztvevők elégedettségét és biztonságát” – mondta Pelle Dávid, az MP Solutions társalapítója.
( onBRANDS )