A TV2, a Hír TV és az RTL Klub időjárás-jelentései összesen több mint 26 ezer támogatói üzenetet tartalmaztak 2021 második felében – derül ki egy új felméréséből, amit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén fogadott el.
A televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb – a testület által elfogadott – NMHH-tanulmány szerint a vizsgált csatornákon 2021 második felében tovább csökkent a támogatói üzenetek száma.
A hatóság adatai szerint a Duna TV, az RTL Klub és a TV2 2020 azonos időszakában még 82.032, 2021 második félévében ellenben csupán 75.181 szponzorüzenettel jelentkezett, ami 8,3 százalékos csökkenést mutat.
A 2021. július 1-je és december 31-e közötti időszakban hét televízió 17.6 ezer órányi műsoridejében összesen 87.5 ezer különböző szponzorüzenetet mért az NMHH.
A támogatói üzenetek 12,6 százaléka díj- és nyereménytárgyakat mutatott be. Az időszakban 1.158 támogató céget azonosított be az NMHH.
A legtöbb cég által támogatott műsor a TV2 Nagyító c. magazinja volt, elkészítését 116 cég támogatta, a legtöbb alkalommal szereplő támogatói üzenetnek az „Austrotherm hőszigetelő anyagok” című szpotja bizonyult, amelyet 1469-szer láthattak a nézők. A támogatásban részt vevő cégek közül az Austrotherm Kft. (2.706 szpot), a Leier Hungaria Kft. (2.353 szpot) és a Stavmat Építőanyag Kft. (1.770 szpot) szerepelt a legtöbbször.
Féléves szinten a műsorszám-támogatásba legtöbbet fektető szektorok élmezőnyébe az ipar/mezőgazdaság (18.040 szpot), a szolgáltatás (10.606 szpot) és az élelmiszer (9.668 szpot) szektor képviselői tartoztak.
A legtöbb támogatói üzenetet hétköznaponként délelőtt mutatták be a legnagyobb eléréssel rendelkező televíziók, a leggyakrabban pedig az időjárás-jelentésekhez kapcsolódtak.
A XXII. nyári olimpiai játékok – Tokió 2020 eseményeit az M4 Sport és a Duna TV közvetítette, ehhez a kiemelt eseményhez 292 támogatói kommunikáció kapcsolódott.
( onBRANDS )