Az Ipsos új felmérése szerint 28 országban a házas, élettársi, jegyes vagy romantikus kapcsolatban élő felnőttek több mint fele tervezi, hogy idén megünnepli a Valentin-napot. Valószínűleg a COVID-hoz kapcsolódó aggodalmak és korlátozások miatt a házastársak és a szerelmesek sok országban nagyobb valószínűséggel jelölik meg az alkalmat egy romantikus vacsorával otthon, mintsem hogy elmenjenek valahová. Az édességek, a virágok és az illatszerek a legnépszerűbb Valentin-napi ajándékok világszerte.
Átlagosan 28 országban a párral rendelkező felnőttek 55%-a valószínűleg valami különlegességgel készül erre az alkalomra.
A legtöbben, akik nem tervezik megünnepelni a Valentin-napot annak ellenére, hogy párkapcsolatban élnek, azzal érvelnek, hogy ez
túlságosan kommersz, vagy nincs összhangban a kultúrájukkal és hagyományaikkal.
A felmérésben szereplő országok, ahol ezt a Valentin-napot a legvalószínűbb, hogy a partnerrel rendelkező felnőttek ünnepeljék, földrajzi, kulturális és gazdasági szempontból változatosak. Ide tartozik az Egyesült Államok, Dél-Afrika, Chile, India, Törökország, Mexikó, Lengyelország és Kína. A 28 ország közül a Valentin-napot Hollandiában, Dél-Koreában és Németországban tartják a legkevésbé.
A párkapcsolatban élő fiatalabbak nagyobb valószínűséggel ünneplik ezt a napot, mint az idősebbek:
globálisan a 35 év alattiak 68%-a tervezi ezt, szemben a 35-49 évesek 55%-ával és az 50 évesek 45%-ával. Következetesen azok, akik nem házasok, nagyobb valószínűséggel ünnepelnek a kedvesükkel, mint azok, akik házasok (61% vs. 52%).
Világviszonylatban a csokoládé vagy az édesség a leggyakoribb ajándék (az ünnepelni tervezők 34%-a szándékozik vásárolni vagy adni valamit), ezt követi a virág (28%), az illat (20%), a bor vagy az alkoholos ital (16%), divatos kiegészítők vagy ékszerek (16%), valamint fehérnemű vagy erotikus kiegészítők (11%).
Azok közül, akik Valentin-napot terveznek ünnepelni, világszerte átlagosan 41%-uk tervez egy romantikus vacsorát otthon, 35%-a egy romantikus éjszakát (étterem, mozi, színház, koncert stb.), és 33%-a szeretkezést.
( onBRANDS )