Ezidáig négy piaci szereplő összefogásából létrejött a „Miért Rádió” elnevezésű project, amely szakmai munkájához újabb piaci szereplők csatlakozása várható. A kezdeményezés célja, hogy piackutatások, esettanulmányok, nemzetközi trendek és hallgatottsági adatok alapján megmutassa a hirdetőknek és az ügynökségeknek a rádióban, mint marketingkommunikációs csatornában rejlő óriási potenciált.
Az első kereskedelmi rádió 1920-as amerikai megjelenése óta
a rádió népszerűsége a hallgatók körében megmaradt,
ugyanis az iparág képes a technológiai megújulásra és egy generációnál sem vesztette el a tájékoztató és szórakoztató funkcióját.
A mai magyar rádiós piac szereplőinek különös kihívással kell szembenézniük, mégpedig azzal, hogy
miközben a hallgatók kedvelik és hallgatják a rádiót, a hirdetők illetve az ügynökségek sokszor hajlamosak elfelejtkezni róla.
A rádiós összefogás ezen kíván változtatni a piaci adatokra, elemzésekre, kutatásokra alapozva, amelyekkel lebonthatók a téves beidegződések, tévhitek és segít abban, hogy
a rádiózás a kereskedelmi piacon valós értékeinek megfelelő pozíciót foglalhasson el.
A „Miért Rádió” elnevezésű projekt vezetésére Müller Pált kérték fel, aki közel 30 éves médiapiaci tapasztalattal rendelkezik. Karrierje során dolgozott ügynökségi és megbízói oldalon is. Ismeri a marketingkommunikáció és a tervezés világát, vezetői feladatokat látott el multinacionális vállalatoknál, hazai és regionális piaci tapasztalatokat egyaránt szerzett.
Müller Pál elmondta: „A rádiónak erős a hallgatottsága, a 15+ korcsoport 65 százaléka naponta, 92 százaléka pedig hetente hallgat rádiót. A hazai és nemzetközi adatok és trendek bizonyítják, hogy a hiteles műsorvezetők itt is tömegek által követett sztárok, és az új technológiákat kihasználva a rádió tényleg minden generációt elér. Az a célunk, hogy a munkánknak köszönhetően egyre több hirdető használja a rádiót marketingkommunikációs céljai hatékony és hatásos eléréséhez.”
A „Miért Rádió” projekt elindítói az Atmedia, a Mediaworks, a Radio Factory, és a Scores Group, és várhatóan más szereplők, illetve piaci szervezetek is csatlakoznak még hozzájuk.
Csak a hétköznapok lennének erősek?
Az NMHH/Scores Group/Kantar-Hoffmann mérések alapján a 15+ korcsoportban a rádió napi átlagos lakossági elérése 65% (ami magába foglalja a hétvégéket is), amivel az internet és a tv után a 3. helyen áll. Naponta átlagban közel 4 órát rádiózunk (NMHH2022.01.).
A rádió multiplatformos médiummá vált
Az NMHH/Scores Group/Kantar-Hoffmann mérések alapján nemcsak a hagyományos készülékeken (FM/AM) nőtt a rádióhallgatás az elmúlt 2 évben (84%-ról 86%-ra), hanem az online hallgatás is közel 60%-kal, az applikáción keresztüli hallgatottság pedig majdnem 70%-kal emelkedett.
A „Miért Rádió” projekt támogatói közös stratégia megvalósításával kívánják a rádiós piac iránti hirdetői érdeklődést növelni és még több hirdetőt hozzásegíteni a még sikeresebb kommunikációhoz.
A hazai rádiós szakma megbízásából a Szonda Ipsos kutatóintézet 2003. júniusában felmérést készített a magyarországi rádiós piacról, „Igen! Rádió!” projekt név alatt. A kutatócég átfogó tanulmányban már akkor publikálta a rádió hatékonyságát bizonyító kutatási eredményeket.
( onBRANDS )