VEGYESVÁLLALATOT HOZOTT LÉTRE A SONY ÉS A HONDA

Készülőben van egy szedán és egy SUV elektromos autó.

Miután a Sony az év elején a Las Vegas-i CES-en bemutatta a “Vision-S 02” sorozathoz közel álló tanulmányát és bejelentette a Sony Mobility megalapítását, úgy tűnik, hogy a japán vállalatcsoport partnert talált az elektromos autó sorozat gyártásához.  A modellpaletta a “Vision-S 01” (2020-ban bemutatott elektromos szedán) és a Vision-S 02 (SUV) tanulmányok sorozatváltozataiból áll majd.

A közös vállalkozás az elektromos autók mellett egy új mobilitási szolgáltatást is indít. Erről azonban egyelőre nincs további információ. – írja a leadersnet. Mindenesetre az első Sony logóval ellátott e-autóknak 2025-ben kell megjelenniük a piacon.

Toshihiro Mibe, a Honda Motor vezérigazgatója elmondta, hogy a két vállalat között sok történelmi és kulturális hasonlóság van. “Ezért meggyőződésem, hogy ez a szövetség, amely egyesíti a két cégünk erősségeit, nagyszerű lehetőségeket kínál a mobilitás jövője szempontjából.”

A Sony mellett más IT-cégek is benyomulnak az autóiparba.

A Xiaomi és a Huawei már megerősítette, hogy saját elektromos autóikat szeretnék piacra dobni. Az Apple szerződéses gyártója, a Foxconn még saját Foxtronn elektromos járműmárkát is alapított. Hamarosan itt is piacra kerül egy elektromos limuzin és egy SUV is. Ezen túlmenően az Apple állítólag egy autonóm elektromos autón is dolgozik.

A Sony Stromer műszaki adatai még nem állnak rendelkezésre. A Vision-S 01 tanulmány kidolgozásában a kanadai-osztrák beszállító a Magna kulcsszerepet játszott. A 2020-ban bemutatott prototípus két 200 kW-os (2 x 272 LE) villanymotorral rendelkezik, amelyek mindegyike egy-egy tengelyt hajt meg. Az elektromos összkerékhajtásnak köszönhetően a Vision-S 01 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig 240 km/óra. A Sony a teljesítmény mellett az autonóm vezetésnek is nagy jelentőséget tulajdonít a koncepcióautóban. A japánok szerint az elektromos szedán 33 szenzorral figyeli a környezetet. A hagyományos kamerákon kívül repülési időérzékelők is vannak. Utóbbiak nem a környezetre, hanem a sofőrre helyezik a hangsúlyt. Van még benne ultrahang és radar. Az 5G az autonóm vezetésben is szerepet játszik.
( onBRANDS )