KISORSOLTA A KÖZMÉDIA A POLITIKAI REKLÁMOK SORRENDJÉT

A köztársasági elnök által április 3-ra kiírt szavazásra hat párt, illetve pártszövetség és tizenkét országos nemzetiségi önkormányzat állított listát.

Kisorsolta a közmédia a referendumról szóló, valamint parlamenti választáson listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak közvetítési sorrendjét.

Felkészült a közmédia a jelölő szervezetek politikai reklámjainak fogadására, és minden szükséges lépést megtett

az esélyegyenlőség és a kiegyensúlyozott szerepeltetési arány

biztosítására. A Nemzeti Választási Bizottság február 26-i döntését követően a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását felügyelő Közmédia Választási Iroda, közjegyző jelenlétében  sorsolást tartott a listát állító pártok és országos nemzetiségi önkormányzatok politikai reklámjainak, valamint a választásokkal egyidőben tartott népszavazásról szóló felhívások közvetítési sorrendjéről.

A Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatója által vezetett választási iroda feladata annak a felügyelete, hogy a közmédia valamennyi médiatartalom-szolgáltatása a kampány és a választások ideje alatt is megfeleljen a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek. Így a Duna Médiaszolgáltató a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró lineáris audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában, a Duna Televízióban és a Kossuth Rádióban naponta három alkalommal, a 6–8, 12–14 és 18–20 óra között kezdődő idősávokban, megszakítás nélkül biztosítja a politikai reklámok közzétételét: a népszavazásra vonatkozó-, valamint a listát állító jelölő szervezetek politikai reklámjait egymást követően teszi közzé, a jelölő szervezet által megjelölt napon és idősávban. A jelölőszervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb harminc másodperc időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámszpot maximális időtartama legfeljebb harminc másodperc lehet.

A politikai reklámok megjelenési sorrendje az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változik. A közjegyző jelenlétében megtartott sorsolás eredményeként a politikai reklámok kezdő sorrendje a következő: népszavazás, nemzetiségi lista, pártlista. A kiegyensúlyozott szereplési arány biztosítása érdekében a következő blokkokban sorrendi rotációban követik egymást az egyes blokkelemek.
( onBRANDS )