A RAK CERAMICS FELVÁSÁROLJA A KLUDI-T

A Kludi márka függetlensége megmarad.

Az új tulajdonossal a Kludi továbbra is biztosítja a szükséges támogatást, illetve pénzügyi hátteret a cég növekedési stratégiájának megvalósításához, a 2018-ban megkezdett termelési és logisztikai területekre koncentráló korszerűsítési folyamatainak továbbviteléhez és a fenntarthatósági szempontok érvényesítéséhez. Egészen a közelmúltig a társaság részvényeit a cégalapító unokája, Franz Scheffer birtokolta, aki ezzel a lépéssel kiszáll a vállalatból. Az aktuális vezetők továbbra is folytatják a munkájukat.

A megállapodás számos előnnyel jár majd a Kludi alkalmazottai, ügyfelei és beszállítói számára. A RAK Ceramics személyében a Kludi egy erős, szilárd anyagi háttérrel működő partnerre tesz szert, aki nem csupán támogatja a német prémium márka stratégiai irányultságát, hanem segítséget nyújt a cég továbbfejlesztésében is, előmozdítva a digitalizációt.

A Kludi márka függetlensége megmarad.

Az akvizíció egy régóta fennálló partnerkapcsolat folyományaként megy végbe, és új lehetőségeket nyit a Kludi számára. A RAK Ceramics és a Kludi már több, mint 16 éve dolgozik együtt a szerelvények gyártása és értékesítése terén, az Egyesült Arab Emírségekben működő Kludi RAK vegyesvállalat égisze alatt.

Abdallah Massaad, a RAK Ceramics csoport szintű vezérigazgatója, Julian Henco, a Kludi igazgatótanácsának elnöke

Abdallah Massaad, a RAK Ceramics csoport szintű vezérigazgatója elmondta: „A Kludi Csoport felvásárlása összhangban áll a növekedési stratégiánkkal és azzal az elkötelezettségünkkel, hogy erősítsük a jelenlétünket a fontos piacokon a fő termékeinkre összpontosítva. A felvásárlás ugyanakkor lehetőséget teremt a RAK Ceramics számára, hogy terjeszkedjen az európai piacon, illetve javítsuk a pozíciónkat a szanitertermékek és a csaptelepek üzletágában. A hosszú távú partnerségre és közös jövőképre épülő felvásárlás új lehetőségeket nyit meg a Kludi Csoport számára, mivel törekedünk arra, hogy ezt a nagy múltra visszatekintő, bejáratott európai csaptelep márkát tovább fejlesszük a vállalati stratégia finanszírozásával, illetve a cég modernizációjának és digitalizálásának előmozdításával. Valamint arra is lehetőséget biztosítunk a Kludi Csoportnak, hogy a RAK Ceramics hálózatát kihasználva növelje a csaptelepeinek értékesítését.”

Julian Henco, a Kludi igazgatótanácsának elnöke hozzátette: „A RAK Ceramics révén egy olyan befektetőt találtunk a saját iparágunkból, akivel 2006 óta sikeresen, bizalmas kapcsolatban dolgozunk együtt. A megállapodás egy hosszú távú stratégia része, amely lehetővé teszi a Kludi számára, hogy fenntartható módon folytassa az elmúlt években megkezdett növekedési programját, melynek célja, hogy a márka a piacvezetővé váljon a szerelvényiparban. A vállalatok és a márkák tökéletesen egészítik ki egymást, gondoskodva a szinergiák leghatékonyabb kiaknázásáról a jövőben. A megegyezés ugyanakkor további beruházásokat tesz lehetővé a termelésünk fejlesztésében az európai telephelyeinken és a Kludi jövőbeni versenyképességének megerősítése érdekében. A RAK Ceramics belépésével új, izgalmas nemzetközi piacok tárulnak fel a Kludi előtt. Egy dolog azonban továbbra is változatlan: a Kludi független, német középvállalat, és az is marad.”

A RAK Ceramics a világ egyik legnagyobb kerámia márkája.

Mintegy 15.000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte. Kerámiára és gres porcelánra, fali – és padlócsempékre, étkészletekre, szaniterárukra és csaptelepekre szakosodott. Több mint 150 országban szolgálja ki ügyfeleit, és minden kontinensen jelen van. A RAK Ceramics az Egyesült Arab Emírségekben az Abu Dhabi Értékpapírtőzsdén nyilvánosan jegyzett társaság, amelynek az éves forgalma csoportszinten eléri nagyságrendileg az 1 milliárd amerikai dollárt.

Az 1926-ban alapított Kludi pillanatnyilag körülbelül 860 alkalmazottat foglalkoztat, közülük hozzávetőleg 350 ember dolgozik a vállalat mendeni központjában, Németországban, 140 alkalmazott az ausztriai hornsteini telephelyeken veszi fel a munkát, míg további 230 fő Magyarországon, Diósdon vállal aktív szerepet a cég mindennapjaiban. A 2021-es pénzügyi évben a vállalat árbevétele éves szinten csaknem tíz százalékkal, 118,3 millió euróra nőtt. Az elmúlt három és fél évben a vállalat egy átalakítási programot hajtott végre, amelynek részeként a Kludi olyan új, fiatal vezetőket vett fel, akik modernizálták a cég marketing- és értékesítési tevékenységét, a termelést, az ellátási láncot, valamint a digitalizációs folyamatokat.

A Kludi országos és nemzetközi hírnévnek egyaránt örvend, ami messze túlmutat az iparág keretein. Prémium minőségű fürdőszobai és konyhai szerelvények minőségi gyártójaként, továbbá az ágazatban kulcsszerepet betöltő újítóként ismert. Tevékenységét már számos díjjal is kitüntették, legutóbb például Németországban választották a 2022-es év „100 legjobb újítója” közé.
( onBRANDS )