A MITTE AZ ÜVEG NEMZETKÖZI ÉVÉNEK KOMMUNIKÁCIÓS ÜGYNÖKSÉGE

A magyarországi üvegművesség is felkerült az UNESCO reprezentatív listájára.

Az Üveg Nemzetközi Éve programjainak lebonyolításáért felelős Bohus-Lugossy Alapítvány a MITTE Communicationst bízta meg az Üveg Nemzetközi Évének magyarországi kommunikációs feladataival. Az ügynökség feladata a szakmai év során az üveg anyagának, évezredes történeti múltjának, a tudomány és a művészetek legkiemelkedőbb értékeinek, hazai alkotóinak népszerűsítése.

A “2022 az Üveg Nemzetközi Éve” tematikus év ENSZ-előterjesztés nemzetközi üvegszakmai összefogás eredményeként, az International Commission on Glass (ICG), a Community of Glass Associations (CGA) és az ICOM-Glass kezdeményezésére, 77 ország mintegy 1300 intézményének összehangolt munkájának köszönhetően került elfogadásra.

A magyarországi üvegművesség 2021. szeptember 17-én került fel az UNESCO reprezentatív listájára, a szellemi kulturális örökség nemzeti jegyzékére. 2022-ben lett 150 éves a Magyar Iparművészeti Múzeum, világviszonylatban is az egyik legjelentősebb üveggyűjteménnyel rendelkező intézmény, az Amerikai Stúdió Üvegművészet indulásának idei, 60. évfordulóját pedig világszerte múzeumok, galériák, magán- és közgyűjtemények ünneplik. Az üveg az ipar- és képzőművészet, a gazdaság, a fenntarthatóság és a gyógyszeripar területén egyaránt az évezredes hagyományok és a modern innováció gazdag anyaga, amelyet 2022-ben Magyarországon is egész évben kortárs művészeti és gyűjteményi kiállítások, szakmai konferenciák és workshopok kísérnek végig.

Az Üveg Nemzetközi Éve hazai szakmai feladatait ellátó Bohus-Lugossy Alapítvány célja a kortárs magyar üvegművészet hazai és nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, a magyar kortárs üvegművész szakma által az elmúlt 50 évben elért kimagasló nemzetközi eredményeinek és történelmének megismertetése széles társadalmi és művészeti, szakmai körökben.

A MITTE a következő hónapokban a sajtóban, social media felületeken, szöveges- és videó anyagokon, interjúkon és szakmai eseményeken keresztül népszerűsíti az Üveg Nemzetközi Évének országos programjait és tematikáit, az üveg kulturális, építészeti, innovációs és gazdasági szerepét, múltbeli eredményeit és a jövő lehetőségeit.
( onBRANDS )