Az Oakley, a világ vezető sportszemüvegmárkája is szponzorálja a 2022-es, Budapestről induló Giro d’Italia kerékpáros körversenyt.
Az országúti kerékpársport egyik legjelentősebb versenyét a világ közel 160 országában évről évre több mint 800 millióan követik a televízió képernyőjén keresztül, a helyszíneken pedig több tízezer magyar és nemzetközi turista és szurkoló kíséri figyelemmel. Azért rózsaszínű a győztesnek járó trikó, mert ezzel tisztelegnek a Giro d’Italia létrehozója, a Gazzetta dello Sport újság előtt, amelynek lapjai ugyanilyen színűek.
A verseny megrendezése páratlan lehetőség hazánk számára: Magyarország három napra a világ figyelmének középpontjába kerül. Három napon keresztül, napi ötórás televíziós közvetítés során a mezőny mellett Magyarország legszebb tájait, ikonikus helyszíneit, turistákat hívogató nevezetességeit is alkalmunk van megmutatni az egész világnak.
A Giro nemcsak egy sportesemény, hanem egy fesztivál, népünnepély is egyben.
A települések, melyeken áthalad a mezőny, mind rózsaszínbe fognak öltözni.
Az Oakley az elmúlt évek legsikeresebb országúti kerékpárcsapatainak, mint a brit Ineos Grenadiers, a belga Quick Step – Alpha Vinyl Team és a szintén belga Alpecin-Fenix Cycling Team kizárólagos szemüvegszponzora.
Olyan kiemelkedő versenyzők hordják majd a Girón az Oakley modelleket, mint a 2019-es nyertes Richard Carapaz, a 2021-es mountain bike olimpiai bajnok Tom Pidcock, a 15-szörös Giro-szakaszgyőztes Mark Cavendish vagy a háromszoros monumentumnyertes Mathieu van der Poel.
„Az Oakley-nál a kezdetektől fogva azt valljuk, hogy a kerékpározás az emberiség mozgatórugója – egy gyerektől kezdve, aki az első biciklijét próbálja ki, egészen Mark Cavendishig és más világklasszis sportolókig” – emeli ki Caio Amato, az Oakley globális marketingvezetője.
Az Oakley szeretné Magyarországon is inspirálni a kerékpárosokat, hogy higgyenek magukban, és élvezzék az utat, ezért a Grande Partezza, azaz a Nagy Rajt keretén belül a szurkolók a budapesti állomáson személyesen is kipróbálhatják a modelleket.
A sportszemüvegmárka hosszú idő óta figyelmet fordít a kerékpáros-technológiák fejlesztésére.
Innovációi között megtalálhatóak a Prizm Road lencsék, amelyek segítségével könnyen észrevehetőek az út állapotában történő változások, és kontrasztossá teszik a táblákat, valamint élesebbé a vonaljelzéseket.
A Road Cycling kollekcióban megtalálható az új Sutro Lite Sweep modell, amely amellett, hogy sportos, egyben dizájnos viselet is.
A strapabíró termék nagyobb látóteret és egész napos kényelmet biztosít versenyzés közben. A lencsekialakításnak köszönhetően a termék szellőzik, így hűvös és páramentes marad.
Az újdonságok közé visszatér a 2021-ben debütált Kato modell is, amelyet úgy terveztek, hogy az út legapróbb változásait is kiemelje.
( onBRANDS )