A Google egyik legfontosabb célja, hogy biztonságos felhasználói élményt nyújtson.
A hirdetésekkel tarkított interneten mindenki – anyagi helyzetétől függetlenül – szabadon hozzáférhet az alapvető információkhoz és a változatos tartalmakhoz. A digitális világ fejlődésével párhuzamosan a Google folyamatosan dolgozik irányelveinek kidolgozásán, valamint azoknak betartatásán. Mindez lehetővé teszi a visszaélések megelőzését, valamint a vállalkozások számára új ügyfelek és vásárlók elérését, ezáltal a folyamatos növekedést.
Ennek a munkának fontos része az új irányelvek bevezetése és a meglévők átdolgozása. 2021-ben a Google több mint 30 hirdetőkre és kiadókra vonatkozó irányelvet léptetett életbe vagy dolgozott át. Többek között bevezette az úgynevezett “többszöri figyelmeztetés” irányelvet, amely szerint az irányelv megsértését követő figyelmeztetések számától függően kerül a felhasználó felelősségre vonásra. A vállalat bevezetett egy olyan irányelvet is, amely tiltja az éghajlatváltozást tagadó állításokat.
A Google 2021-ben több mint 3,4 milliárd hirdetést távolított el platformjairól, több mint 5,7 milliárd hirdetést korlátozott, és több mint 5,6 millió hirdetési fiókot függesztett fel az irányelvek megsértése miatt.
Az Ukrajnában zajló háborút a Google úgynevezett “érzékeny eseménynek” (sensitive event) nyilvánította. Ez biztosítja, hogy a már futó Google-hirdetésekkel ne lehessen a helyzetet kihasználva bevételt szerezni a platformjain. Emellett számos lépést tett oroszországi kereskedelmi tevékenységének beszüntetése érdekében. A vállalat szüneteltette a hirdetések megjelenítését Oroszországban és leállította a hirdetések értékesítését az oroszországi székhelyű hirdetők számára, valamint blokkolta az orosz államilag finanszírozott média monetizálási lehetőségeit is. A Google eddig több mint 8 millió, az ukrajnai háborúhoz kapcsolódó hirdetést blokkolt az említett az érzékeny eseményekre vonatkozó irányelvnek megfelelően.
Amint az a Google 2020-as jelentéséből is látszik, a világjárvány során megnövekedett a rosszindulatú hirdetések száma. A 2021-es évben ez a tendencia folytatódott: a rosszindulatú hirdetések technológiája kifinomultabbá vált, a csaló hirdetők pedig gyakran egész fiókhálózatokat működtetnek. A rosszindulatú hirdetések megakadályozása érdekében a Google több mint 180 országban aktívan ellenőrzi a hirdetési fiókokat, és ha egy hirdető nem teljesíti a Google Hirdetőigazolási programját, a fiók automatikusan felfüggesztésre kerül. 2020 és 2021 között háromszorosára nőtt azon fiókok száma, amelyek felfüggesztésre kerültek, tavaly pedig több mint 5,6 millió fiókot függesztettek fel világszerte a csalások megelőzését célzó irányelvek megsértése miatt.
A Google 2021-ben megduplázta a megbízhatatlan forrásból származó tartalmakkal szembeni erőfeszítéseit és több mint 500 000 olyan oldalon blokkolta a hirdetések futtatását, amelyek megsértették a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hamis egészségügyi állítások elleni irányelveit.
A Google továbbra is figyelemmel kíséri a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hirdetéseket, és fokozottan ügyel a visszaélések megakadályozására, különösen az oltóanyagokkal, tesztekkel és a maszkok árdrágításával kapcsolatosan. A világjárvány kezdete óta több mint 106 millió a járvánnyal kapcsolatos hirdetést blokkolt.
( onBRANDS )