VISSZA A RÉGI KERÉKVÁGÁSBA

Elképesztő mennyiségű, minőségű és sebességű VÁLTOZÁS történik körülöttünk, velünk.

2015-ben tartottam egy előadást Indiában, Mumbaiban a World CSR Congress-en, ahol azt kérdeztem, hogy

Tényleg meg akarod változtatni a világot?

A legtöbben azt állítják, hogy igen, valóban meg akarják változtatni a világot.  De hogyan?

Számtalanszor elmondtam már korábban is és most is elmondom. Haragszom, és végtelenül szomorú vagyok, amikor ismert üzletemberek most is hangosan azon lamentálnak, hogy mikor térhetünk vissza a régi kerékvágásba. Könyörgöm, a régi kerékvágás miatt tartunk itt! A vírus, a háború, az ellátási láncok akadozása, a gazdasági válság azok csak a tünetek.

A fenntarthatatlan mohóság tünetei!

Elképesztő mennyiségű, minőségű és sebességű VÁLTOZÁS történik körülöttünk, velünk. Ezért egy adott márkát csak egy adott pillanatban lévő TECHNOLÓGIAI, GAZDASÁGI és TÁRSADALMI környezetben tudok értelmezni.

Tehát soha nem volt még fontosabb a márkákról való gondolkodás, mint most.
A nagy technológiai, gazdasági, társadalmi változások, a növekvő infláció, az átrendeződő munkaerőpiac idején a márkáknak át kell gondolniuk az alap tevékenységüket és kommunikációjukat is. Be kell bizonyítaniuk, hogy valódi értéket és relevanciát kínálnak.

A világ politikusainak egyre csökken a világ jobbá tétele iránti elkötelezettsége. A nagy változások világában a fogyasztók intézményekbe, hatóságokba és médiába vetett bizalma folyamatosan romlik, így a releváns társadalmi kérdésekkel szembesülő és foglalkozó márkák új támogatói törzseket hozhatnak létre.

A fogyasztók jelentős része úgy gondolja, hogy a vállalatok, márkák képesek befolyásolni a társadalmi változásokat, és foglalkozniuk is kellene a jelenleg előttünk álló problémákkal.
Ez azt is jelenti, hogy újra kell gondolni a márkakoncepciót oly módon, hogy az valóban változást hozzon az emberek életében, releváns és gyakorlatias módon jobbá tegye a világot. Ennek be kell épülnie a márka DNS-ébe, hogy az emberek miért veszik meg, fektetnek bele és dolgoznak érte.

Össze kell kapcsolni az üzleti modellt és a társadalom értékeit.

A nagyvállalatok nagy befolyással bírnak, ezért szorgalmaznunk kell őket, hogy platformjaikat jó célra használják. Az elkövetkező években, de talán már ma is az a nagy kérdés, hogy a MÁRKÁK képesek lesznek-e releváns válaszokat adni?

És vajon képesek leszünk mi, egyénenként is releváns válaszokat adni?

Az őszinte párbeszéd az, ami lehetővé teszi, hogy ne csak halljuk, hanem értsük is a közös ügyet és a  világ valóban megváltozzon!
Kőszegi András )