Az „Economics of Desire” esemény felvázolta a Mercedes-Benz, mint elkötelezett, tiszta luxusautó-gyártó vállalat jövőjét, és bemutatta stratégiai irányvonalát. A vállalat még jobban összpontosít a luxusra, bővíti termékportfólióját, felgyorsítja a teljesen elektromos jövő felé vezető utat, és strukturálisan magasabb jövedelmezőséget kíván megcélozni.
A Mercedes-Benz újrakalibrálja termékportfólióját, és befektetéseinek több mint 75%-át a legjövedelmezőbb piaci szegmensek termékeinek fejlesztésére fordítja. E kiélezett stratégia részeként a Mercedes-Benz arra törekszik, hogy 2026-ra mintegy 60%-kal növelje csúcskategóriás járművei eladási részesedését 2019-hez képest, és magasabb minőségi növekedést, valamint a jövedelmezőség és a rugalmasság további jelentős növekedését kívánja elérni. 14%-os üzemi haszonkulcsot kíván elérni az évtized közepére, kedvező piaci feltételek mellett. A piac felső szegmensére való fokozottabb összpontosítás lehetővé teszi a vállalat számára, hogy még nagyobb kihívást jelentő piaci körülmények között is erős pénzügyi eredményt érjen el.
“Ami mindig is a márkánk magja volt, az most a stratégiánk magja is: a luxus szegmens. Tovább élesítjük üzleti modellünk és termékportfóliónk fókuszát annak érdekében, hogy a Mercedes-Benzben rejlő lehetőségeket a kihívásokkal teli körülmények között is maximalizáljuk. Ennek középpontjában az a célunk, hogy megépítsük a világ legkívánatosabb autóit. – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnöke.
A luxusra való fokozott összpontosítás követi a növekvő vásárlói keresletet ebben a szegmensben. 2021-ben a Mercedes-Benz S-osztály 40%-os növekedést ért el, míg a Mercedes-AMG és a Mercedes-Maybach szintén új rekordokat döntött.
A Mercedes-Benz még hatékonyabban kívánja felhasználni márkájának erejét a növekvő luxuspiacon.
A vállalat a jövőben aránytalan növekedésre számít a csúcskategóriás járműszegmensben, és ezt alkalomként fogja felhasználni termékportfóliója szerkezetének átalakítására.
A jövőben a Mercedes-Benz három termékkategóriára koncentrál majd:
Top-End Luxury,
Core Luxury és
Entry Luxury.
Csúcskategóriás luxus
A Top-End Luxury szegmensben a termékportfólió a következőket tartalmazza:
- az összes Mercedes-AMG és Mercedes-Maybach márka járműve
- a Mercedes-EQ csúcskategóriás modelljei, beleértve az EQS-t és az EQS SUV-t
- a Mercedes-Benz S-osztály és G-osztály modellek, valamint a teljes méretű luxus GLS SUV
- limitált kiadású modellek és exkluzív együttműködési járművek
Május 19-én este mutatták be a Vision AMG-t, amely betekintést nyújt a Mercedes-AMG nagyteljesítményű luxusmárka teljesen elektromos jövőjébe – a teljesen elektromos AMG modellekhez készült dedikált AMG.EA architektúra alapján. A Vision AMG összes hajtáslánc-alkatrészét teljesen a nulláról fejlesztik: nemcsak magát a platformot, hanem a dedikált, nagy teljesítményű nagyfeszültségű akkumulátort és a forradalmi hajtástechnológiát is. A Vision AMG erőteljes szíve az innovatív Axial Flux Motor, amelyet a Mercedes-Benz 100%-os tulajdonában lévő leányvállalat, a YASA fejlesztett ki. Kompakt és könnyű kialakításának köszönhetően lényegesen több teljesítményt ad le, mint a hagyományos elektromos motorok.
A Mercedes-Maybach a Top-End szegmensben bővíti termékkínálatát, élén a Mercedes-Maybach EQS SUV-val, amely a tervek szerint jövőre kerül piacra. Ráadásul egy Mercedes-Maybach SL előzetese többet is elárul a cég legexkluzívabb márkájának jövőbeli lehetőségeiről.
A teljes villamosítás a legendás „G”-ben is nyilvánvaló. A teljesen elektromos G-osztály lesz az első Mercedes-Benz jármű, amely opcióként a Sila Nanotechnologies fejlett akkumulátorcellás kémiáját is felszereli. Emellett a G termékcsalád bővítésére irányuló lépések értékelése folyamatban van.
A Mercedes-Benz korlátozott példányszámban és exkluzív együttműködési járművekkel is bővül. A termékportfólió legfelső végén a Mercedes-Maybach S-osztály exkluzív kiadása található, amelyet Virgil Abloh Limited Edition Maybach néven ismer.
https://www.youtube.com/watch?v=uYiqQhVG_CE
Ezeket az autókat a tervező, Virgil Abloh tervezte váratlan és korai halála előtt, a rendkívüli kreativitás és tehetség megünneplésére. Ebből a szigorúan korlátozott példányszámú járműből mindössze 150 darab készül, így nagyon kívánatos gyűjtemény.
A Mercedes-Benz további exkluzív kollekciós kiadásokat tervez a Maybach márkanév alatt.
A Mercedes-Benz egy új, rendkívül exkluzív gyűjtőautó-programot is bejelentett, amely a „MYTHOS Series” néven ismert. Ezeket az autókat – válogatott darabszámban gyártva – kizárólag a Mercedes-Benz legelhivatottabb rajongói és gyűjtői számára teszik elérhetővé. A MYTHOS sorozat minden autója arra törekszik, hogy kiérdemelje helyét a márka nagyjainak történelmi panteonja mellett.
„A legtöbb luxuscég egy-két igazi ikonra építi fel portfólióját. A Mercedes-Benznek szerencséje van, hogy több ikonikus terméket és márkát foglal magában portfóliójának felső szegmensében – például az S-osztályt, az SL-t, a G-t, valamint az AMG és a Maybach márkákat. Nagy lehetőségeket látunk itt, hogy csúcskategóriás portfóliónkat még lenyűgözőbb termékekkel bővítsük ügyfeleink számára” – kommentálta az új portfólióstratégiát Ola Källenius.
A Core Luxury a márka magját jelenti, amely jelenleg a Mercedes-Benz C-osztály és E-osztály modellsorozatokat és származékait foglalja magában, amelyek jellemzően a legnagyobb értékesítési volumenűek. A Core luxus szegmensben a vállalat azt tervezi, hogy felgyorsított ütemben, az EVA2 platformot (EQE, EQE SUV), majd az MB.EA architektúrát használja fel.
Az új E-osztály jövőre kerül piacra, és utat mutat a szegmens számára.
Ez a termékkategória is bővülni fog egy további, az EVA2 platformon alapuló, kifejezetten a kínai piacra tervezett modellel.
A Mercedes-Benz portfóliójának új belépési pontja a járművek következő generációjával újradefiniálódik. Az Entry Luxury szegmensben a Mercedes-Benz hétről négyre csökkenti a modellváltozatok számát, miközben jelentősen megemeli e termékek technológiai tartalmát. Például az új MB.OS (Mercedes-Benz operációs rendszer) 2024-ben jelenik meg a következő kompakt MMA platformmal. Az új platform első terméke bemutatja a továbblépést. Ezek a változtatások áthelyezik a Mercedes-Benzt a szegmensben, pontosabban igazodva az igényes vásárlók kívánságaihoz.
( onBRANDS )