Wendy Clark, a Dentsu International Global CEO-ja és Fred Levron, Global Chief Creative Officer a Cannes Lions fesztiválon bejelentette egy új kreatív ügynökségi hálózat, a Dentsu Creative a Dentsu International egyedüli, globális kreatív ügynökségeként fog működni. A kreativitás a Dentsu International propozíciójában – amely a kreatív, média és CXM (Customer Experience Management) egykézből való kiszolgálását fogalmazza meg – központi szerepet kap, és
hozzájárul azon ambíciójához, hogy a legintegráltabb ügynökségi hálózat legyen a világon.
A Dentsu International egy teljesen új, globális kreatív hálózatot hozott létre a kreatív ügynökségei – DentsuMB, 360i és Isobar – egyesítésével. A bevezetés egy széleskörű stratégia része, melynek célja egyfelől az ügyfeleknek nyújtott kreatív szolgáltatási portfólió egyszerűsítése, másfelől pedig a kreativitás felerősítése és kiterjesztése a hálózat minden területére és tevékenységére.
A Dentsu Creative küldetése, hogy a márkák és a vállalatok fejlődését a “modern kreativitás” alkalmazásával lendítse előre, amely kultúrateremtő, társadalomformáló és jövőt alakító ötleteket hoz létre.
Fred Levron, akinek eddigi, elismert munkásságában is megnyilvánul a kreativitás transzformáló ereje, 2021 novemberében csatlakozott a Dentsuhoz mint Chief Creative Officer. Az ő vezetése alatt a Dentsu Creative 46 piacon, 9000 kreatív szakemberrel van jelen, akik további 37 000 média- és CXM szakemberrel dolgoznak együtt a Dentsu International hálózatában és szorosan együttműködnek a Dentsu japán kreatív csapatával is. A Dentsu Creative vezetői gárdája a jövőben tovább bővül majd stratégiai, tartalomkészítői, üzleti és kreatív szakemberek új generációjával.
A bejelentéskor Fred Levron többek között a következőket mondta: „Ha lehetőséged lenne egy vadonatúj, nemzetközi, kreatív ügynökségi hálózat felépítésére, mely a modern világnak szól, hogyan nézne ki? A mi válaszunk erre a Dentsu Creative elindítása. Az ügyfelek, a szakemberek és általában véve az iparág már régóta áhítja a változást: abban, ahogyan márkákat építünk, abban, ahogyan együtt dolgozunk, és abban, hogy milyen szerepet adunk a kreativitásnak ezekben a folyamatokban. A jelenlegi szereplők lefektették a múlt századi szabályokat, mi pedig az előttünk álló évtizedek szabályrendszerét akarjuk megírni.”
Wendy Clark mindehhez a következőket tette hozzá: „A Dentsu egy modern ügynökségi hálózatot épít, aminek a motorja a “horizontális kreativitás”. Ez a szemlélet egyesíti a kollégáinkat, a képességeinket, valamint az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásainkat. Szerencsések vagyunk, hogy meríthetünk a japán örökségből, ami a mesterségbeli tudásra, a szakértelemre, továbbá az innovációra és a kreativitásra helyezi a hangsúlyt. A modern kreativitás Japánban született meg, majd a világ részévé vált. A Dentsu Creative egyszerűsített, modern kreatív szolgáltatást nyújt, amely válaszol az ügyfelek azon igényére, hogy megszüntessük az ügynökségi silókat és a hatékonytalanságot, helyette pedig zökkenőmentesen kössük össze a megfelelő tudást a megfelelő lehetőségekkel a megfelelő időben.”
Busák István, a Dentsu Creative Hungary (korábban Isobar Budapest) vezetője üdvözölte az új kreatív ügynökségi márka megérkezését: „A Dentsu Creative bevezetésével létrehozzuk a legintegráltabb kreatív ügynökségi hálózatot, ami úgy működik, mint egy élő organizmus: összekapcsolja a megfelelő tudást a megfelelő feladattal, a megfelelő pillanatban, bárhol is jelentkezzen a hálózaton belül. Ügyfeleink – mérettől és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül – nemcsak a magyarországi csapat, hanem a teljes Dentsu Creative hálózat erőforrásához és szaktudásához is könnyen és gyorsan hozzáférnek. A hálózaton átívelő közös és hatékony munkát a radikális kollaboráció technikai és módszertani eszközei teszik lehetővé. Ez egy teljesen újfajta kreatív szemlélet, gondolkodási és működési mód, ami jövőálló, és ami a legfontosabb: könnyebbé teszi a márkatulajdonosok életét ebben a szétaprózódott, összetett kommunikációs feladatokkal teli világban.”
A Dentsu Creative ötvözi a Dentsu egyedi DNS-ét, a 120 évnyi japán hagyományt a modern médiakörnyezetben történő márkaépítés gazdag tapasztalatával.
A fogyasztókkal kapcsolatos tudásra építve bárhol megvalósítható, merész, a kivitelezésben új utakat törő és milliókat megmozgató ötletek megalkotását tűzte ki célul. Ezekre épít a Dentsu Creative különleges és látványos arculata, amely a Kelet és a Nyugat találkozását, valamint a kreatív hálózatnak a szakmaiság és a kreativitás transzformatív ereje iránti elkötelezettségét fejezi ki, és nem mellesleg a fiatal tehetségek bevonzását és megtartását is hivatott segíteni.
( onBRANDS )