FENNTARTHATÓSÁGI KIADVÁNNYAL JELENTKEZETT AZ UNICREDIT BANK

A kiadványban a vállalat az ESG területen elért legfontosabb eredményeit foglalja össze.

Az UniCredit Bank már 2020-ban 18 százalékkal mérsékelte CO2-kibocsátását az előző évihez képest, 2022-ben pedig 2000 fa elültetésével is hozzájárult a további csökkentéshez Magyarországon, amit idén ősszel újabb fák elültetésével egészít ki. Az éves villamosenergia-fogyasztás 2020-ban 22,66 százalékkal csökkent az előző évihez hasonlítva, a papírfelhasználás 2019-hez viszonyítva a következő évben 37,5 százalékkal lett kevesebb. 2022-re az irodaházaikban és a fiókhálózatban megszűnt a műanyag palackok használata. Zöldenergia-programja keretében 2022-re az UniCredit szerződött áramának 100 százalékában zöld áramra tért át.

Programok a pozitív társadalmi változásért

Az UniCredit a befektetések pénzügyi megtérülésén túl a társadalmi megtérülést is fontosnak tartja, ezért

a pozitív társadalmi hatással bíró vállalkozások fejlesztésére külön is figyelmet fordít.

A Social Impact Banking program olyan for- és nonprofit szervezetek vállalkozási projektjeit finanszírozza, amelyek a társadalomban szociális javulást, mérhető értéket teremtenek. A programban emellett oktatással, mentorálással fejlesztik a vállalkozások gazdasági-vállalkozási és a fiatalok pénzügyi ismereteit. 2021-ben a program elnyerte az Effekt 2030 – A közösségi befektetések fenntarthatósági díját az „Esélyteremtő üzlet” kategóriában.

Az UniCredit Csoport alapítványa, az UniCredit Foundation Call for Europe kezdeményezése évente közel félmillió euróval támogatja a gyermekeket segítő helyi projekteket. 2021-ben 48 projektet támogatott 12 országban, köztük 4 hazai szervezet gyermekjóléti projektjét is.

Sokszínű vállalat

Az UniCredit vallja, hogy minél többféle személyiség, változatos képességekkel rendelkező kolléga dolgozik vállalatuknál, annál szélesebb körben tudnak a különböző nézőpontok, alulról jövő kezdeményezések is érvényesülni. Ezért

kiemelt figyelmet fordítanak a sokszínű vállalati kultúra támogatására.

A női munkavállalókat segítő programok egy speciális, bankon belüli kutatásra épülnek, melyben feltárták a női karrierutak akadályait, nehézségeit, megismerték azokat a tényezőket, amelyek gátolják a női kollégákat az előrelépésben. A bank kismamaprogramja egy új foglalkoztatási formát vezettek be a gyeden, gyesen lévő kollégáik számára, amely 100 százalékban távoli munkavégzésen alapul.

Szemléletformálás

A bankon belüli belső szemléletformálást fenntarthatósági hírlevéllel, szakértői előadásokkal, kampányokkal és fenntarthatósági oldallal segítik, a vezetőség két tagja pedig fenntarthatósági nagykövetként népszerűsíti a témát. Edukációs és másokat is fenntartható működésre ösztönző célzattal podcastsorozatot indítottak, melyben rendszeresen adnak hírt témabeli kezdeményezéseikről; vállalati ügyfeleikkel közösen készített videókban mutattak be inspiráló vállalati gyakorlatokat a fenntarthatóság területén.

Az UniCredit Bank fenntarthatósági kiadványa ITT érhető el!
( onBRANDS )