IPOLYTÖLGYESEN KESZÜLNEK AZ 5.GENERÁCIÓS RANGE ROVER ENTERIŐR DEKORÁCIÓS ELEMEI

A világszinten értékesítésre tervezett idei 120 000 darab Range Rover modellek belső dekorációja mind Magyarországról kerül ki.

A magyarországi Ipolytölgyesi központi telephellyel rendelkező MONO nem csak a világ egyik legnagyobb autóipari professzionális belső díszítőelemekkel és a lenyűgöző minőségű gyártással foglalkozó cége, de az új, 5.generációs Range Rover és Range Rover SV enteriőr dekorációs elemeinek kizárólagos gyártójaként a világ összes pontján értékesített Range Rover belső dekorációját Magyarországon készítik.

A MONO idén megkapta a kizárólagos fejlesztési ész gyártási megvalósítását

a legújabb, 5.generációs Range Rover és Range Rover SV belső dekorációs elemeire, így a világszinten értékesítésre tervezett idei 120 000 darab Range Rover modellek belső dekorációja mind Magyarországról kerül ki.

Külön érdekesség, hogy a tervezés során az SV modellhez, igazi kerámia port tartalmazó festéket is használtak, Amy Frascella a globális dizájn divízió vezetőjének koncepciói alapján. Tervezés és fejlesztés szempontjából fontos volt kiemelten kezelni a fenntarthatóságot. A korábbiakhoz képest Wenge fát használtak az időtállósága miatt, különleges “mozaik marquetry” néven megálmodott geometrikus formavilággal.

“Mi a MONO-nál a felhasználásból származó furnér, fa hulladékot egy házon belüli bioerőműben eltüzeljük és hasznos hőenergiává alakítjuk át, amit a gyáron belüli folyamatokban felhasználunk. Az anodizált aluminium SV modellek gyártási folyamatának, eloxálásnak a technológiai szennyvizét saját víztisztító művel ártalmatlanítjuk és engedjük vissza a csatornahálózatba. A vállalat a tavalyi hatmilliárdos beruházást követően Magyarországon több mint 200 új munkahelyet teremtve, mára több mint 700 alkalmazottal 2021-hez képest 30%-al növelte a kapacitását”- mondja Francois Bandura, a Mono-Ipolyfabric Kft. tulajdonosa.

A legmodernebb technológiákat alkalmazó gyárban a tavalyi beruházással új gyártóüzem épült, ahol létrejött egy kutatás-fejlesztési központ is, amely az autókba kerülő legkorszerűbb high-tech belső design, díszítő elemek tervezését, fejlesztését és gyártását teszi lehetővé

olyan márkák részére, mint az Aston Martin, Lamborghini, Mercedes-Benz, Jaguar, Land Rover, Audi vagy a BMW.

A MONO 2021-es árbevétele a kapacitásnövelésnek köszönhetően a korábbi évhez képest 25%-kal nőtt, így 16,9 milliárd forint volt (40 millió euró), a 2022-es évre pedig körülbelül 21,1 milliárd forint (50millió euró) árbevételre számítanak. Éves szinten több mint fél millió autó jár világszerte az utakon, MONO dekorációs elemekkel.

Az Ipolytölgyesen előállított termékek 99 százalékát az exportpiacokra termelik, így a beruházás a magyar export növekedését is magával hozza.
( onBRANDS )