A Skool 2014-es indulása óta több mint 6000 lánynak mutatták meg a kódolás izgalmas világát, akik közül többek már el is kezdték az IT karrierjüket, és felméréseik szerint ezres nagyságrendben kacérkodnak a gondolattal, hogy a technológiai szektort választják első munkahelyként.
Kik ezek a 18-25 éves fiatalok, milyen munkához, munkahelyhez kapcsolódó vágyak, célok motiválják őket, hogyan tekintenek a munkára, munkahelyre, munkáltatóra?
A Skool és az Ipsos ezeket a kérdéseket járta körül reprezentatív, 18-25 évesek körében végzett formabontó szegmentációs kutatásával, amelynek egy modulja speciálisan az IT szektorra koncentrált, és amely bármely munkaadó számára elérhetővé október 21-től. Ráadásul a reprezentatív felmérésben külön mérték az IT affinis lányok csoportját, ezzel segítve a HR szakemberek munkáját, hiszen napjainkra egyértelművé vált a piaci szereplők számára, hogy
a kínzó munkaerőhiány egyik megoldása a nők nagyobb arányú megjelenése a technológiai szakmákban.
A kutatást támogató Accenture számára kiemelten fontos terület a befogadó, sokszínű környezet megteremtése. A vállalat célja, hogy a világ legbefogadóbb és legsokszínűbb vállalata legyen, és felgyorsítsa az egyenlőség kultúrájának kialakítását annak érdekében, hogy minden munkatársuk úgy érezze, hogy valóban hozzájuk tartozik, és számos lehetősége van az előrelépésre és a boldogulásra.
A 72 oldalas kutatás legizgalmasabb eredményei:
- ÁLLÁSKERESÉSI LEHETŐSÉGEK HASZNÁLATA
Álláskeresésben a Facebook már előzi a Profession.hu-t, és összességében is – a személyes kapcsolatok mellett – többen használják erre a célra a social media felületeket, mint a hagyományos álláskereső portálokat. A kódolásra affinis lányok körében az átlagosnál jóval nagyobb szerepet tölt be a munkavállalói ajánlás, a LinkedIn és a dreamjobs.hu. - HIRDETÉSBEN KERESETT INFORMÁCIÓK
Az 5 legfontosabb információ a hirdetés tartalmában, amelyet tízből nagyjából nyolc fiatal elvár: munkavégzés helye, fizetéssáv, munkakör, megbízás ideje, pozíció megnevezése. Az álláskeresésben tapasztaltabbaknak jellemzően magasabbak az elvárásaik, amelyek közül a munka helyszíne, a fizetéssáv, a hirdető leírása és az ott dolgozók tapasztalatai esetében mérhető a legnagyobb a különbség. - MUNKAHELLYEL KAPCSOLATOS LEGFONTOSABB ELVÁRÁSOK
A magyar fiatalok számára egyértelműen a jó fizetés a legfontosabb szempont – a válaszadók több, mint harmada ezt tette az első helyre. Bár ehhez képest jóval kisebb súllyal, de szintén sokaknak fontos a barátságos közeg (kollégák és légkör), a jó elhelyezkedés, a megfelelő munkarend és hogy biztonságos legyen az állás. A kódolásra nyitott lányok számára jóval nagyobb a jelentősége a megfelelő munkarendnek, a fejlődési lehetőségnek és a home office-nak – ezek számukra éppolyan fontosak, mint a kellemes közeg. - HOME OFFICE PREFERENCIÁK
A home office lehetőségét kereső fiatalok több mint fele (58%) a munkahét nagyobb részében otthonról dolgozna, több, mint negyedük a teljes home office-t választaná, és nagyjából ugyanennyien a heti 2 napot tartanák ideálisnak. A kódolásra nyitott lányoknak nem csak hogy fontosabb a home office lehetősége, de többen is vannak, akik kizárólag otthonról dolgoznának (37%), illetve akik az 5 napos munkahét nagyobb részében otthon maradnának (74%).
A fentieken kívül vizsgálták még a cafeteria prefereciákat, munkával kapcsolatos attitűdöt, munkaadókról alkotott képet, foglalkoztatási formát (vállalkozó vs. alkalmazott), IT területekre való nyitottságot és a legnépszerűbb IT pozíciókat is.
De a legizgalmasabb terület kétségtelenül a 18-25 éves célcsoport médiafogyasztási szokásai, okostelefon és social média használata álláskeresés kapcsán. Kiderül, hogy a Messengert több, mint nyolctizedük használja napi szinten, de Facebookot és YouTube-ot is közel háromnegyedük. Az Instagram és a TikTok szintén sokaknak, a fiatalok több, mint felének a mindennapok része. Bár az idősebb generáció jelen van a Facebookon, a 25 év alattiak közel sem érzik az oldalt elavultnak. Viszont LinkedIn profilja csak minden harmadik válaszadónak van, és ők sem tartják naprakészen.
Toborzással foglalkozó szakembernek pedig igazi csemege az a 4 archetípus, amit jól megkülönböztethetően megjelent a válaszadó sokaságban. Nem csak a legfontosabb jellemzőit mutatják meg a Pragmatikus, Elhivatott, Túlbuzgó és Érdektelen perszónáknak, hanem egyenként megmutatják a legfontosabb motivációjukat, jellemzői szociális hátterüket, álláskeresési preferenciájukat is, és a hozzájuk vezető leghatékonyabb kommunikációs csatornákat is.
A kutatási eredményeket a Skool és az Ipsos csapata az Accenture támogatásával október 21-én egy HR reggelin mutatta be, ahol Guld Ádám generációkutatóval kiegészülve nézik meg a legizgalmasabb összefüggéseket és tanulságokat. Ráadásul a résztvevő 50 regisztrált szakemberrel egy rövid workshop keretében megfogalmaztak egy ideális álláshirdetést a hallottak alapján.
( onBRANDS )