A tudatos életmód és a testépítés első számú hazai szakértőiként a cégcsoport először egyesíti két zászlóshajó márkája, a BioTechUSA és a Scitec Nutrition erejét, hogy közösen támogassanak egy, a férfiegészség köré szerveződő jó ügyet. A Légy tökös! kampány során a márkák különböző platformokon
sportolóik és nagyköveteik segítségével hívják fel a figyelmet az egészségtudatos gondolkodás, a megelőzés és a rendszeres szűrővizsgálatok fontosságára.
A kezdeményezés egy világszerte ismert megmozduláshoz, a Movemberhez kapcsolódik, ami
olyan betegségeket állít a figyelem középpontjába, melyek gyakoriak a férfiak körében, azonban rendszeres szűrővizsgálatokkal időben felismerhetők és kezelhetők.
Ilyen betegség többek között a prosztatarák, amely 45 év felett bárkinél bármikor megjelenhet, kialakulásának veszélye az életkor előrehaladtával egyre nő.
A cégcsoport kiemelt figyelmet fordít az egészségmegőrzéssel kapcsolatos ismeretek átadására és a prevencióra is, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a 100 millió forintos nagyságrendű éves keretösszegből gazdálkodó társadalmi felelősségvállalási programjának egyik legfontosabb pillére a különböző egészségügyi intézmények, egészségügyi célok támogatása.
„Cégcsoportunk küldetése, hogy szakértői és termékei segítségével folyamatosan egy tudatosabb és sportosabb életre motiváljon. Arra bíztatunk mindenkit, hogy igyekezzen helyesen táplálkozni és rendszeresen mozogni, önmaga legjobb verziójává válni. Életmódunk kulcsfontosságú egészségünk megőrzésében, a BioTechUSA online Lifestyle Programja segítségével pedig bárki könnyűszerrel életmódot válthat, amennyiben megszületett benne az elhatározás, hogy változtatni szeretne. Felelősségvállalási programunkban elsődlegesen azokat a kapcsolódásokat keressük, melyek a legjobban illeszthetők össze márkaüzeneteinkkel. Kommunikációnk során nagy hangsúlyt fektetünk az egészségmegőrzéssel kapcsolatos információk szórakoztató, ugyanakkor közérthető, a hétköznapokban könnyen alkalmazható átadására, és figyelembe vesszük az emberek egészségműveltségének általános szintjét is” – mondta el Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA vállalati kommunikációs és CSR vezetője.
A MentsManust Mozgalom az ország legnagyobb férfiegészséggel foglalkozó szervezete, akik több mint egy évtizede azért dolgoznak, hogy a megfelelő tájékoztatás, az egészséges életvitel és a prevenció fontossága minél szélesebb körben ismertté váljon.
„Egyesületünk célja, hogy minél több férfit elérjünk a mindössze két vércseppet igénylő PSA, azaz a prosztata specifikus antigén szűrővizsgálatunkkal, mely a prosztataszűrés egyik alkotóeleme. Ez a vizsgálat ugyan nem váltja ki a 45 év felett ajánlott rektális (tapintásos) és ultrahangos vizsgálatot, de a PSA érték megemelkedése jelzi, ha valami nincs rendben, ezt egy sárga jelzésnek tekinthetjük. Az egészség egyáltalán nem magától értetődő, és annak megtartásában óriási szerepe van a megelőzésnek, amelynek része a kielégítő táplálkozás, a rendszeres mozgás és a stressz megfelelő kezelése. A férfiakat különösen fontos meggyőzni, hogy a fizikai mellett a mentális egészségükre is szükséges figyelmet fordítani.” – ismertette Honti Dániel, a MentsManust Mozgalom alapítója.
A BioTechUSA-cégcsoport a MentsManust Mozgalomnak idén 8 millió forintot adományoz, melybe Magyarország legnagyobb testépítő versenyének, a november 5-én megrendezett Scitec Superbody bevételének egy része is felajánlásra került.
„Nagy öröm számunkra ez az adomány, hiszen ebből az összegből jövő évben 800 férfi számára tudunk ingyenes PSA szűrővizsgálatot biztosítani hazai nagyvárosokban. Ezenkívül létrehozunk egy online kézikönyvet, mely kérdések-válaszok formájában segíti majd az eligazodást a témában, továbbá a felajánlás egy részét egy mobil szűrőbusz megvásárlására fordítjuk. Utóbbi nagy előrelépést jelent, hiszen ezzel a járművel könnyebben fogunk mozogni országszerte, ráadásul a szűrésekhez nem kell helyszínt bérelnünk, elég lesz akár egy parkoló is” – vázolta fel az adomány jövőjét Honti Dániel.
A Mozgalom fennállása óta országszerte több, mint 10.000 PSA-szűrést szervezett, mellyel számtalan életet sikerült megmenteniük. A BioTechUSA-cégcsoport felajánlásával ennek 8%-a teljesülhet 2023-ban, ráadásul Honti Dániel szerint „munkánk szélesebb körben való megismertetése nagyobb ívű célokat is segít elérni, például az egészségtudatos gondolkodást és a prosztataszűréssel kapcsolatos negatív gondolatok és félelmek eloszlatását. A Movember aktivitással nemcsak arra kérjük a férfiakat, hogy növesszenek vicces bajuszt, hanem hogy ismerjék meg az urológusukat és minden évben keressék fel, legyenek tájékozottak, és tartsák be a táplálkozással és mozgással kapcsolatos javaslatokat. Jelenleg a férfiak csupán 64%-a éli meg a 65. életévét, úgyhogy véleményem szerint éppen itt az ideje változtatnunk ezen a statisztikán!”
A Légy tökös! kampány keretein belül a prosztatavizsgálat kapcsán a férfiak fejében lévő félelmek eloszlatására egy szórakoztató, de informatív videót is készített a cégcsoport, melynek főszereplői a két kampányarc, Kiss Jenő és Kathi Béla testépítők, Magyarország “Arnold Schwarzeneggerei”. Magánemberként mindketten elkötelezettek a jó ügyek támogatása iránt, a felelősségvállalási program nagyköveteként Jenő már számos projekthez adta az arcát. Béla számára külön öröm, hogy a Superbody bevétele is a jótékony célt támogatja, kétszeres Superbody győzteséként ugyanis a verseny nagyon közel áll a szívéhez. A mozgalomhoz olyan további márkanagykövetek is csatlakoztak, mint Bohos Kornél, Novák Zalán, a női oldal képviseletében pedig Molnár Andrea és Kovács-Nyári Diána.
“Egészségügyi vonalon nagyon diverzifikáltak a kampányaink és komplexek a megoldásaink, igyekszünk olyan célokat választani, ahol hosszútávon tudunk hatással lenni a környezetünkre. Egyfelől rendszeresen támogatunk patinás intézményeket, ahol a kórházakban dolgozó orvosok, szakápolók immunvédelmét, a betegek felépülését és az intézmények felszereltségét segítjük, például vásároltunk már CTG-gépet vagy Inbody testelemző mérleget is. Másfelől olyan egészségügyi problémák elleni küzdelmet támogatunk és építünk köré társadalmi párbeszédet, mint az endometriózis vagy az evészavarok. Légy tökös! kampányunkban most először célzottan a férfiak egészségére fókuszálunk, kampányarcaink segítségével pedig azt is büszkén megmutathatjuk, hogy a testépítőknek nemcsak a bicepsze, de a szíve is nagy. Az aktivitásba az irodai dolgozóinkat is bevontuk, férfi kollégáink központunkban részt vehettek egy PSA szűrésen, illetve kihelyeztünk két fotófalat, ahol a munkatársak olyan képeket készíthetnek, amelyekkel saját platformjaikon ők is kiállhatnak a szűrővizsgálatok fontossága mellett” – avatott be Dr. Pintér Dániel Gergő.
( onBRANDS )