INFLUENSZER IBOLYA

A GVH influenszer marketingről szóló frissült iránymutatása itt érhető el.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megújította az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját annak érdekében, hogy naprakész gyakorlati tanácsokkal segítse a piaci szereplőket jogkövető magatartásuk kialakításában, egyben

aláhúzva az influenszerek és a reklámügynökségek felelősségét.

A konkrét példákat tartalmazó útmutató megfelelő alkalmazása hozzájárulhat ahhoz, hogy a fogyasztók mindig egyértelműen felismerhessék, ha reklámtartalmat látnak.

A véleményvezérek által közzé tett marketingtartalmakkal kapcsolatos kritériumok lényege, hogy a fogyasztók egyértelműen, jól észlelhetően és hangsúlyosan felismerhessék, ha azokat ellenszolgáltatás fejében tették közzé. Ennek hiányában ugyanis független, semleges véleményként kezelhetik a reklámcélú influenszer-posztokat.

A nemzeti versenyhatóság most közzétette megújított influenszer marketing tájékoztatóját, miután a piaci szereplőkkel is nyilvánosan egyeztetve felülvizsgálta a korábbi útmutatót. A tájékoztató frissült a technológiai fejlődésből fakadó új elvárásokkal, illetve az utóbbi időszak versenyhivatali döntéseinek iránymutatásaival – célja azonban változatlanul az, hogy közérthető segítséget nyújtson a jogkövetésre törekvő piaci szereplőknek és védje a fogyasztókat.

A GVH megújított útmutatója gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak, például egy kizárólag írásos szöveget tartalmazó, vagy épp egy videósposzt esetében. Az útmutató így a mindennapi gyakorlatban felhasználható, közvetlen és részletes támogatást nyújt az influenszerekkel hirdető vállalkozásoknak, a közvetítő- és reklámügynökségeknek, illetve maguknak a véleményvezéreknek is.

A Gazdasági Versenyhivatal „Tájékoztató az influenszer marketingről” című kiadványa ITT érhető el.
( onBRANDS )