A Magyar Reklámszövetség a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel a reklám- és médiaipar képviseletében még nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.
A Reklámszövetség javaslatának eredményeképpen a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adócsomag módosító előterjesztésébe, amelyet
a héten a Parlament megszavazott, a Magyar Közlönyben való közzététellel pedig jogerőre emelkedett:
a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0%-a.[1]
Az MRSZ üdvözli a jogalkotók (kormány és Parlament) ésszerű döntését, mert a reklámadó visszavezetése éppen az ország számára most különösen kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hatott volna, ahogy azt az iparági érdekképviseleti civil szervezet az egyeztetések során hangsúlyozta.
A Reklámszövetség véleménye szerint a reklámszakma most részben fellélegezhet, hiszen a reklámadó további egy évig nem jelent többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának.
Az MRSZ ezzel együtt bízik abban, hogy hosszútávon ez a különadó végérvényesen kivezetésre kerül,
ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot[2].
[1] Magyar Közlöny 2022. évi 192. szám (2022.11.23.) 53. oldal:
- A reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény módosítása
61.§ A reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény 5/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „5/A. § Az 5. § (1)–(2) bekezdésekben foglaltaktól eltérően az adó mértéke 2019. július 1-jétől 2023. december 31-ig az adóalap 0%-a.”
62.§ A reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény 11.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(1) A 2019. július 1. és 2023. december 31. közötti adókötelezettségre nem kell alkalmazni a 3. § (3)-(4) bekezdését, a 7. § (4)-(5) és (7) bekezdését, valamint a 7/B. §–7/E.§-t.”
[2] A reklámipar bizonyítottan multiplikátorként erősíti a gazdaságot. Az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.
( onBRANDS )