DIGITÁLIS VEZETŐK TOPLISTÁJA

A toplista első helyére a Google hazai vezetője, Bíró Pál került.

A hazai digitális piac fejlődésének újabb szakaszába lépett, és idén egyértelművé vált, hogy a globális techcégek és e-kereskedelmi szereplők mellett a hazai tartalomkészítők befolyása is megkerülhetetlen – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap elemzéséből.

A digitális világ legbefolyásosabb szereplőit rangsoroló

toplista első helyére a Google hazai vezetője, Bíró Pál került.

Második a Partizán alapító-főszerkesztő Gulyás Márton, akinek előkelő helyezése is mutatja a hazai médiafogyasztási szokások drasztikus átalakulását. A harmadik Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatóságának elnöke.

Az elmúlt évben technológiai, tartalmi és üzleti területeken is fejlődött a hazai digitális világ, amelynek lenyomata jól látszik a Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – a Legmeghatározóbb Emberek a Digitális Piacon” toplistájának összetételéből.

A globális techcégek a helyi piacokra egyre hatékonyabban beépülő szolgáltatásaikkal továbbra is a terület meghatározó szereplői, olyannyira, hogy az online hirdetési bevételek nagy része hozzájuk érkezik. A reklámbüdzsékre gyakorolt hatás mellett a digitális életünk más területein is naponta tapasztalhatjuk jelenlétüket, elég csak a tájékozódásunkat segítő térképszolgáltatásokra, vagy a covid-járvány idején még inkább előtérbe került meeting appra, valamint a közoktatásban is használt classroomra gondolni. Nem meglepő ennek alapján, hogy a hazai digitális toplista élére a Google hazai vezetője, Bíró Pál került.

A 2022-es választási évben, majd a gazdasági válság időszakában az is egyértelműen látszott, hogy

a hazai digitális szcéna motorja a tartalom.

Rekordokat döntöttek a látogatottsági statisztikák, és nagy mennyiségű újonnan indított termék is megjelent a piacon. Ami eddig sejthető volt, idén már egyértelműen látszik: minőségben, elérésben a legújabb generációs zöldmezős kezdeményezések is fel tudják venni a versenyt a hagyományos médiavállalatokkal, legyenek utóbbiak akár lineáris televíziók vagy elsőgenerációs online portálok. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője szerint a médiavállalatok jól láthatóan megkezdték az alkalmazkodást, és számukra a jövő fontos kihívásai közé tartozik majd, hogy miként illeszthetőek működési modelljükbe az új tartalomformák és terjesztési módok. A médiakörnyezet és a fogyasztási szokások drasztikus átalakulását jól mutatja, hogy 2022-ben egy digitális újonc került a Marketing&Média listájára: a Partizán alapító-főszerkesztő Gulyás Márton rögtön a dobogó második helyén debütált.

A nemzetközi trendeknek megfelelően

a hazai online e-kereskedelem konszolidációja is zajlik,

így tovább tisztult, hogy kik lesznek a hazai piac megkerülhetetlen szereplői. Az Extreme Digitallal 2020-ban történt egyesülés után tovább erősödött az eMAG pozíciója, amely idén többek között a logisztikai fejlesztésekre koncentrált, és dunaharaszti központjának kialakításával készül az idei Black Fridayre. A digitális toplista harmadik helyezettje Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke. A hazai e-kereskedelem másik jelentős szereplője, a Szállás.hu életében jelentős változás történt 2022-ben, hiszen egy lengyel médiaóriás vásárolta meg. A hazai szállásfoglaló portál az elmúlt években sikeresen vette fel a versenyt a globális szereplőkkel, ezzel is bizonyítva, hogy a lokális piacépítéssel és szolgáltatásokkal labdába lehet rúgni a nagyok mellett. A Szallas Group felvásárlásával lehetővé válik, hogy a sikeres modellre építve a jövőben hosszú távon építhesse piaci pozícióit egy régiós, kelet-közép-európai turisztikai portál a globális szereplők mellett. Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója negyedik a 2022-es digitális toplistán.

Top 50 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon

1. Bíró Pál Google
2. Gulyás Márton Partizán
3. Várkonyi Balázs eMAG
4. Szigetvári József Szállás.hu
5. Dull Szabolcs Telex.hu
6. Pető Péter 24.hu
7. Vinnai Balázs IVSZ
8. Bán Zoltán Portfolio.hu
9. Starcz Ákos Index.hu
10. Grósz Judit RTL
(Forrás: Marketing&Média)

( onBRANDS )