DKT: 2022 OKTÓBERI TOP10-ES LÁTOGATOTTSÁGI LISTÁK

Fókuszban az egészség.

A DKT havi elemzései mindig kitérnek egy-egy olyan területre, ami sokakat mozgat meg az internetes böngészés során. Tipikusan ilyenek a hír-, a gasztro- és a női oldalak, amelyek helyzetéről rendszeresen beszámolunk. Ez alkalommal egy ritkábban elemzett terület, a dedikáltan egészségüggyel foglalkozó oldalak októberi helyzetét mutatjuk be. De emellett megtalálhatók cikkünkben a szokásos domain- és brandalapú toplisták is.

Az egészséggel kapcsolatos oldalak toplistájának alapjául ezen oldalak önbesorolása szolgál, és csak a havi legalább húszezer látogatót vonzó oldalakat vizsgálták. Még ezen a tartományon belül is nagyságrendi különbségek figyelhetők meg a dobogós helyezettek és a náluk kisebb látogatószámmal rendelkező oldalak között.

Magabiztosan vezeti a mezőnyt a hazipatika.com közel 2,4 millió látogatóval. Az egeszsegkalauz.hu oldalt több, mint 1,4 millió érdeklődő keresi fel havonta, míg a webbeteg.hu-t bő 1,2 millió. A látogatók számát tekintve ezután figyelhető meg egy törés. A lista 4. helyezettje, a napidoktor.hu 150 ezer havi látogatóval büszkélkedhet, az ötödik helyezett intima.hu már valamivel kevesebb, mint 100 ezerrel. A lista 6. helyén bő 50 ezer látogatóval a fitnesslife.hu áll, míg a hetedik egeszsegtukor.hu már „csak” 26,5 ezerrel.

A legnépszerűbb egészség-oldalak októberi helyzetének ismertetése után bemutatjuk a szokásos havi toplistákat is.

A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében továbbra is változatlanul a blikk.hu vezeti. A második helyet az Index foglalja el egy helyet javítva szeptemberhez képest. Harmadik az Origó, ugyancsak egy helyet javítva, míg a negyedik helyen most a 24.hu áll, amit pozícióját megtartva a Telex követ. A hatodik-hetedik helyen két női oldal, a femina.hu és az nlc.hu található, mindkettő javítani tudott helyezésén. Sorban utánuk a portfolio.hu, a promotions.hu és a ripost.hu következik, mindegyikük feljebb lépett szeptemberhez képest a toplistán.

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, akkor részben más sorrendet láthatunk, mint az előzőben. Ezt a listát az Index vezeti, amit a Blikk követ. A harmadik-negyedik helyezett ugyanaz a két listán, az Origó és a 24. Az ötödik helyen viszont népszerű applikációjának is köszönhetően az Időkép áll. Hatodik a Telex, amit a két népszerű női oldal brandje, a Femina és az NLC követ. A listát a Portfolió és a Promotions zárja.

A havi összesített egyedi látogatószám alapján készített domain-toplista jelentősen eltér a napi látógatószám alapján összeállítottól. Nagyon látványos a különbség a 24.hu és a femina.hu esetében. A napi adatok alapján 4. helyre került 24.hu a havi összes látógatószámot figyelembe véve vezeti a listát. A 2. helyen itt a blikk.hu áll, míg a harmadikon a femina.hu, aminek napi átlagos látogatószáma alapján a lista 6. helye jutott az előzőekben. Negyedik az Origó, ötödik az Index, amit a ripost.hu követ. Hetedik az nlc.hu – amit az tesz különlegessé, hogy ebben az egyetlen esetben egyezik meg a napi átlagos és a havi összesített látógatószámon alapúló listán elért helyezés. A tízes listát a mindmegette.hu, a borsonline.hu és a promotions.hu zárja.

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Most is így van a lista legtöbb helyén. A havi adatok alapján mindkét esetben első a 24, második a Blikk. A harmadik-negyedik helyen viszont helyet cserélt egymással a Femina és az Origó, a brand-listán az Origó harmadik. Innentől kezdve viszont nem látunk eltérést a két lista között: az ötödik helyezett Indexet a Ripost, az NLC, majd a Mindmegette követi, míg a sort a Borsonline és a Promotions zárja.

Az adatok értelmezése során most is érdemes figyelembe venni, hogy a látogatottsági toplisták gyakran és könnyen változnak egyik hónapról a másikra, amelyik oldalnak vagy brand-nek most romlott a pozíciója, annak akár már a következő hónapban javulhat – és ez persze fordítva is igaz.
( onBRANDS)