LENNI-E, VAGY MENNI-E?

Ez itt a kérdés.

Egyre inkább azt gondolom, hogy az elektromos autózás jelenlegi formátuma, amennyiben a teljes értékláncot nézzük, akkor vállalhatatlan, fenntarthatatlan, zsákutca.
Először kezdjük az alapanyagokkal. A lítium, kobalt és nikkel is nyilván véges, nem Kínában, de többnyire kínai tulajdonban van. A kibányászás módjáról, ha nézed a képet, sokat nem kell beszélni.

Az autó hatótávolsága nem túl vonzó, ilyenkor télen pedig a hidegben kifejezetten nem.

Ülsz egy bazi nagy és nehéz akksi tetején, amit elég sűrűn tölteni kell olyan árammal, amit többnyire ilyen-olyan (szén) erőművek állítanak elő. A napelemket most hagyjuk is.

Szóval van egy túlárazott elektromos autód egy véges kapacitású, amúgy eszméletlen drága akkuval. Mi lesz, amikor a drága autódban tönkre megy az akksi? Egy Skodába közel tíz millió forint a csere. Mi lesz az autóval és mi lesz a leroggyant akkumulátorral?

Nem tudom az autózás jövőjének a megfejtését, de annál sokkal több a kínzó kérdés, mint ahogyan ezt sokan (politika, geopolitika, gazdasági lobbi) leegyszerűsítik, letolva mindenkinek a torkán.