A Mercedes-Benz nagyteljesítményű töltőhálózata nagymértékben javítja az ügyfelek töltési élményét, felgyorsítja a tisztán elektromos jövő felé vezető utat, és olyan globális infrastruktúrát hoz létre, amely jövőbeli értékteremtő potenciállal rendelkezik. A Mercedes-Benz töltési csomópontjai kulcsfontosságú városokban és városi lakossági központokban helyezkednek el, közel a főbb utakhoz, valamint kényelmes kiskereskedelmi és szolgáltatási célpontokhoz, beleértve a részt vevő Mercedes-Benz márkakereskedéseket is.
A vállalat úgy véli, hogy ez a stratégiai lépés jelentősen javítja új generációs elektromos járművei használhatóságát és kényelmét, megkülönbözteti a Mercedes-Benz tulajdonosi tapasztalatait és felgyorsítja az elektromos járművek átalakulását.
A töltőhálózat mindenekelőtt a Mercedes-Benz vásárlóira koncentrál,
akik a foglalási funkción és egyéb előnyökön keresztül élvezhetik a kedvezményes hozzáférést. Ugyanakkor nyitva lesz minden más, kompatibilis technológiával rendelkező márka illesztőprogramja számára is. Ez az átfogó kezdeményezés az olyan megosztott hálózatok folyamatos támogatása mellett, mint az IONITY, az elektromos mobilitás globális elterjedésének ösztönzése is.
A Las Vegas-i CES 2023 kiállításon jellentette be a Mercedes-Benz, hogy a nagy teljesítményű töltőhálózatának kiépítése Észak-Amerikában még idén megkezdődik. Az itt együttműködő partnerek közé tartozik az MN8 Energy, az Egyesült Államok egyik legnagyobb napenergia- és akkumulátortároló-tulajdonosa és -üzemeltetője, valamint a ChargePoint, az elektromos járművek töltési hálózatának vezető technológiai vállalata. 2027-re a tervek szerint egy több mint 400 hub-ból álló hálózat, Észak-Amerikában több mint 2500 nagy teljesítményű töltővel
prémium, fenntartható és megbízható töltési élményt kínál majd.
„A Mercedes-Benz már most kínálja az általunk vélt legjobb elektromos autókat a piacon. Az elektromos átalakulás felgyorsításához azonban gondoskodnunk kell arról, hogy a töltési élmény is lépést tartson. Ügyfeleink megérdemelnek egy lenyűgöző töltési élményt, amely egyszerűvé teszi az elektromos járművek birtoklását és a hosszú távú utazást. Nem fogunk kivárni, hogy ez megépüljön. Ezért vezetünk be egy globális csúcskategóriás töltőhálózatot. Úgy tervezték, hogy ügyfeleink számára a Mercedes-Benz tulajdonjogának újabb megkülönböztető eleme, vállalatunk számára pedig értékteremtő potenciállal rendelkező eszköz legyen. Izgatottak vagyunk, hogy itt, Észak-Amerikában olyan erős és tapasztalt partnerekkel kezdhetünk, mint az MN8 Energy és a ChargePoint.” – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnöke.
A nagy távolságokra utazók számára a Mercedes-Benz Electric Intelligence navigáció megkönnyíti az életét azáltal, hogy automatikusan optimalizálja az útvonaltervezést, beépíti a legjobb töltőpontokat és előre lefoglalja a helyeket. A rendszer ismeri az adott telephelyek kapacitáskihasználását, és biztosítja, hogy az ügyfelek a kívánt időpontban azonnal hozzáférjenek a lefoglalt töltőponthoz.
Ez azt jelenti, hogy a Mercedes-Benz ügyfelei nem várnak.
Az optimalizált állomáselrendezés elegendő helyet biztosít a jármű körül, valamint az akadálytalan töltést mindkét oldalról. Ahol lehetséges, ott a töltőpontokat befedik, hogy megvédjenek az időjárástól.
A Mercedes-Benz töltőközpontok helyét és környezetét gondosan választják ki, a szélesebb vásárlói igényeket szem előtt tartva. A lehető legjobb töltési élményt a közelben elhelyezett élelmiszerboltok és mellékhelyiségek biztosítják. A létesítményeket térfigyelő kamerákkal és egyéb intézkedésekkel is felszerelik a biztonságos töltési környezet biztosítása érdekében.
Fenntartható „Ambition 2039” üzleti stratégiájával összhangban a Mercedes-Benz arra törekszik, hogy ügyfelei saját töltőhálózatán keresztül tölthessenek zöld energiával, lehetőleg zöldáram-ellátási szerződésekkel vagy akkreditált szállítótól származó megújuló energia tanúsítványokkal biztosítva.
Az észak-amerikai hálózat teljes beruházási költsége valamivel több, mint 1 milliárd euró lesz, a következő 6-7 évben kerül kiépítésre. Ehhez a tőkét a Mercedes és az MN8 biztosítja nagyjából 50:50 arányban.
„Az MN8 Energy küldetése, hogy a vállalati ügyfelek, például a Mercedes-Benz számára megújuló energiát és kapcsolódó megoldásokat biztosítson egy elektromos, dekarbonizált világ felé vezető úton. E kivételes töltési élmény fejlesztésének támogatása segít leküzdeni az elektromos járművek elterjedésének egyik legjelentősebb akadályát, a távolságtól való szorongást. Mivel mindegyik fél a maga erejét adja, nagy örömünkre, hogy megkezdjük ezt az együttműködést a töltési hozzáférés bővítése érdekében a Mercedes-Benz és a ChargePoint segítségével.” – mondta Jon Yoder, az MN8 Energy elnök-vezérigazgatója.
( onBRANDS )