A Forma-1 népszerűsége az elmúlt években rohamosan növekedett. A tavalyi szezonban világszerte 445 millió tévénéző követte a futamokat, közvetlenül a lelátókon pedig több mint ötmillió rajongó szurkolt a világ legjobb versenyautó-pilótáinak.
2021-ben a Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok, Snapchat és Twitch közösségi portálokon található hivatalos Forma-1 csatornák videóinak megtekintése 50 százalékkal, 7 milliárdra emelkedett. A közösségi oldalakon regisztrált reakciók száma elérte az 1,5 milliárdot, amely 74 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A digitális csatornákon aktívan működő és izgalmas marketingmegoldásokat alkalmazó Scuderia AlphaTauri csapat közösségi profiljain az összesített követőszám a tavalyi évben meghaladta a 6,5 milliót.
„Az ORLEN csoport több mint 100 millió vásárlójával Közép- és Kelet-Európa legjelentősebb energetikai vállalata. A globális márkaismertség kiépítése elengedhetetlenül szükséges stratégiai céljaink eléréséhez. Vállalatunk bevételeinek közel fele nemzetközi értékesítésből származik, ezért fordítunk kiemelt figyelmet a sportszponzorációra, amelynek sarokköve egyértelműen a legrangosabb, világszerte népszerű autóverseny, a Forma-1 támogatása. Ennek köszönhetően tudunk világszerte több százmillió rajongót megszólítani, valamint következetes nemzetközi marketingstratégiát építeni. A Scuderia AlphaTauri csapattal együttműködve továbbra is hatékonyan dolgozunk majd ennek a megismételhetetlen lehetőségnek a kiaknázásán” – mondja Daniel Obajtek, a PKN ORLEN igazgatótanácsának elnöke.
A Forma 1 népszerűségére építve az ORLEN csoport hatékony marketingtevékenységet végezhet minden olyan országban, ahol megtalálhatók a vállalat töltőállomásai. Az utóbbi években az ORLEN által szponzorált csapat pilótáinak fényképe feltűnt többek közt a Csehországban és Németországban található töltőállomások arculatváltásához kapcsolódó kampányokban, valamint számos Stop Cafe termékeket, VERVA üzemanyagot vagy a BIZNESTANK hűségprogramot népszerűsítő aktivitásban.
A közös kampányok – például egy Forma 1-es versenyautó benzinkutakat érintő promóciós körútja – jelentősen növelték az ORLEN márkaismertségét külföldön, Csehországban ez az arány már eléri a 40 százalékot.
“A Forma-1 kiváló marketingplatform a magyar piac számára. Magyarországon minden harmadik benzinkútra betérő vásárló rajong a sportágért, saját vásárlóink több mint 30 százaléka pedig kifejezetten támogatja az ORLEN Forma-1-es szponzori tevékenységét.” – tette hozzá Tomasz Wiatrak az ORLEN Unipetrol csoport igazgatótanácsának elnöke.
A 2023-as szezonban az ORLEN logó a versenyautó több alkatrészén, például az autó orrkúpján, a hátsó szárnyán, a légterelőkön, a felniken és a tükrökön is látható lesz, emellett megjelenik a pilóták és a szerelők overalljain és ruházatán is. A márka a paddockban és a sajtófalakon is feltűnik majd, a csapat versenyzői pedig csatlakoznak a PKN ORLEN cég reklámkampányaihoz. Az új megállapodás értelmében az energetikai vállalat a Scuderia AlphaTauri Esports csapat névadó szponzoraként is szerepet kap a virtuális versenyeken.
A Scuderia AlphaTauri olyan fiatal tehetségeket támogató csapat, ahol a jövő bajnokai megszerezhetik első Forma-1-es versenytapasztalataikat.
A csapat anyavállalata, a Red Bull
nagyban segíti a versenyzők beilleszkedését a világ legrangosabb motorsport-versenysorozatába. Korábban a csapat Scuderia Toro Rosso néven többek közt olyan versenyzőket igazolt le, mint Sebastian Vettel és Max Verstappen, akik összesen 88 futamgyőzelmet és hat világbajnoki címet szereztek karrierjük során. Az idei évben az olasz csapat színeiben a japán Yuki Tsunoda és a holland Nyck de Vries versenyeznek majd.
A 2023-as szezon AT04-es versenyautóját február 11-én, a New York-i Brooklyn hídon leplezik le, a szezon pedig március első hétvégéjén, a bahraini versenypályán veszi kezdetét.
Az új megállapodás az energetikai vállalat és a Sauber Motorsport csapat közötti hároméves együttműködés végét jelenti.
( onBRANDS )