TE SZERETNÉD, HOGY AZ AI BESZÉLGESSEN VELED?

"Ez az az eset volt, amikor éreztem, hogy kell a kérdés!"

Te szeretnéd, hogy az AI beszélgessen veled, miközben életed legnagyobb krízisén mész keresztül?

A napokban történt, hogy az utolsó pillanatban lemondta a konzultációs időpontját az egyik kliensem.

Ezzel semmi gond nem volt, de éreztem, hogy rá kell kérdezni – ebben az esetben – hogy mi történt. Mert érzi az ember, hogy van különbség időpont lemondás között – van amikor tényleg csak az idő csúszik el, de van, amikor valami egészen más van a háttérben.

Ez az az eset volt, amikor éreztem, hogy kell a kérdés! Egy nagyon váratlan haláleset híre jött vissza válaszul és hozzá egy rövid történet kliensem és az elhunyt kapcsolatáról. A gyász önmagában is egy nagyon nehéz terület ezért tudni kell, hogy ott az akut első sokk pillanataiban mit kell hogy az ember mondjon. Ez meg is történt – egy nagyon rövid, de annál személyesebb üzenet váltás volt ez, amiben megtartó módban tudtam olyat mondani, ami kapaszkodó volt – ezt egészen biztosan tudtam – kliensem számára.

Majd pár nap múlva küldtem egy újabb “érdeklődő üzenetet” kliensemnek, ami megint csak egy rövid üzenet váltásba fordult át. Itt is tudtam, hogy mikor kell írni, hogy hogyan kell olyan rövid, de a következő kapaszkodót megadó üzenetet megírni, ami tovább segít kliensemet és jó fókuszban tartja a következő konzultációnkig. Szakmailag tudatosan felépített kapaszkodók voltak ezek, amiket kliensem pontos ismeretének a birtokában teljesen rá tudtam szabni. Pont annyi impulzust adtam neki, amivel meg tudott birkózni, ami elég volt ahhoz, hogy a gyász okozta első sokkból fel tudjon ocsúdni és el tudta indítani a gyászfeldolgozás útján.

Pont annyi volt, amennyi kellett.

Következő konzultációnk elején hálásan köszönte, hogy mellette voltam és átsegítettem az első sokkon és fókuszban tartottam.

A krízis az a kritikus állapot, ahol pillanatok alatt kell jól dönteni, ahol nem lehet hibázni mert annak végzetes következménye lehet.

Olyan emberi szavakat kell intézni a krízisben lévő emberhez, ami esszenciálisan és személyiségének pontos ismeretére alapozva kirántja az első sokkból és visszahozza az “életbe”.

Erre az AI nem képes – én ezt biztosan állítom!

Szóval én döbbenten hallottam, hogy pszichológusok a weboldalukon az AI-t állítják munkába, hogy ő válaszoljon az éppen válaszok után epekedő kliensek számára.

Hatalmas NEM az én részemről!

Emberi szóra vágyik az, aki élete fájdalmas kérdéseire keresi a választ és nem egy steril mesterségesen generált szófolyamra.

( A szerző: Páli Patrícia, szakpszichológus )