A Google tudja, hogy az emberek és a vállalkozások óriási bizalmat szavaznak a vállalatnak azzal, hogy a termékeit használják. Éppen ezért dolgozik több ezer ember folyamatosan a hatékony, hirdetőkre és kiadókra vonatkozó irányelvek létrehozásán és betartatásán, annak érdekében, hogy megakadályozzák a visszaéléseket, miközben támogatják a kiadók és a különböző méretű vállalkozások fejlődését. A Google szerint azért fontosak ezek az intézkedések, mert a biztonságos, hirdetésekkel támogatott internetes felületek mindenki számára hozzáférést jelentek a minőségi információkhoz. A vállalat idén is közzétette éves jelentését a hirdetések biztonságáról.
Ahogy a digitális világ folyamatosan fejlődik, a Google is újabb fejlesztéseket eszközöl az irányelvei és azoknak betartatása terén, hogy
az embereknek a lehető legbiztonságosabb online élményben legyen részük.
A vállalat 2022-ben 29, a kiadókra és hirdetőkre vonatkozó új irányelvet léptetett életbe vagy dolgozott át. Ezek között szerepelt a pénzügyi szolgáltatások ellenőrzésére irányuló program kiterjesztése tíz új országra, a fiatalkorúak védelmét szolgáló funkciók bővítése és a választási hirdetésekre vonatkozó irányelvek megerősítése.
Ezek az irányelvek segítenek megvédeni az embereket az online térben.
A Google 2022-ben több mint 5,2 milliárd hirdetést távolított el, több mint 4,3 milliárd hirdetést korlátozott, illetve több mint 6,7 millió hirdetői fiókot függesztett fel. Ez 2021-hez képest 2 milliárddal több eltávolított hirdetést jelent éves szinten. Emellett több mint 1,5 milliárd kiadói felületen blokkolta vagy korlátozta a hirdetések megjelenését, és több mint 143 000 kiadói oldalon hajtott végre széleskörű, teljes webhelyre vonatkozó biztonsági intézkedéseket. Az irányelvek ilyen mértékű érvényesítéséhez a vállalat az emberi felülvizsgálatok, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kombinációja által nyújtott segítségre támaszkodott, melyek világszerte hozzájárultak a tartalmak átválogatásához és a jogsértések jobb felderítéséhez.
A következőkben a Google kiemelt néhány kulcsfontosságú témát, amelyre 2022-ben különös figyelmet fordított.
A felhasználók megóvása az online csalásoktól és átverésektől
A csalások száma továbbra is folyamatosan növekszik. Bár az átverések nem számítanak újdonságnak a digitális hirdetések világában, valódi pénzügyi károkat okozhatnak, ezért a Google elkötelezetten küzd platformjain a különböző csalások ellen.
2022-ben a vállalat kibővítette a pénzügyi szolgáltatások ellenőrzésére irányuló programját, amely megköveteli a hirdetőktől annak bizonyítását, hogy a helyi szabályozó hatóság engedélyezte számukra termékeik és szolgáltatásaik reklámozását. Ez egy újabb lépcsőfok a csalókkal szembeni biztonsági intézkedések terén, mely
még hatékonyabban védi az embereket a pénzügyi csalásoktól.
A Google eddig 11 országban indította el a programot, köztük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Szingapúrban, 2023-ban pedig további bővítéseket tervez.
A folyamatos erőfeszítések ellenére
a bűnözők egyre kifinomultabb eszközökkel és egyre nagyobb volumenben tevékenykednek, új és új taktikákat alkalmazva.
2022 végén és az új évben például egy olyan célzott kampánnyal szembesült a vállalat, amelyben a csalók több ezer fiókot hoztak létre, hogy népszerű szoftvermárkáknak kiadva magukat rosszindulatú szoftvereket terjesszenek.
Amikor a Google azonosítja ezeket az összehangolt fenyegetéseket, felméri a fennálló helyzetet, ezt követően pedig megteszi a szükséges lépéseket. Ennél az esetnél a vállalat rövid időn belül azonosította a rosszindulatú szoftverek terjesztésének módját, majd további korlátozásokat vezetett be, megakadályozva, hogy a csalók kárt okozzanak a fogyasztóknak. A cég egy hónap alatt több tízezer rosszindulatú hirdetést blokkolt és távolított el, illetve további intézkedéseket hajtott végre a veszélyes hirdetésekhez tartozó fiókok ellen.
Összességében 2022-ben a Google 142 millió hirdetést blokkolt vagy távolított el a megtévesztésre vonatkozó irányelv, további 198 millió hirdetést pedig a pénzügyi szolgáltatásokra irányuló irányelv megsértése miatt.
Káros tartalmak blokkolása és eltávolítása, valamint a félretájékoztatás elleni küzdelem
Az elmúlt években a vállalat széles körű intézkedéseket dolgozott ki a téves információk és a megbízhatatlan állítások elleni küzdelemre vonatkozóan az általános hirdetési ökoszisztémában. Ezek közé tartoznak az egészségre vonatkozó, káros és a bizonyíthatóan hamis állítások elleni irányelvek, mely állítások alááshatják a bizalmat és a választásokon való részvételt. A Google emellett egy, az iparágban élenjáró irányelvet is kidolgozott az éghajlatváltozást tagadó állításokkal szemben. 2022-ben több mint 300 000 sajtókiadói oldalon tiltotta le olyan hirdetések futtatását, amelyek nem feleltek meg ezen szabályozásoknak, illetve több mint 24 millió, az irányelveket sértő hirdetést blokkolt. Továbbá több mint 51,2 millió hirdetést blokkolt és távolított el nem megfelelő tartalom miatt, beleértve a gyűlöletbeszédre és erőszakra vonatkozó, illetve egészségügyi témákra vonatkozó káros állításokat, valamint 20,6 millió veszélyes termékeket vagy szolgáltatásokat, például fegyvereket és robbanóanyagokat népszerűsítő hirdetést.
A világ különböző pontjain zajló jelentős választások előtt a Google sok energiát fektetett abba, hogy megbízható információkkal lássa el a választókat a platformjain szereplő választási hirdetéseken keresztül. Az ilyen erőfeszítések részeként kibővítette a választási hirdetések ellenőrzésére és átláthatóságára irányuló programját, amely keretében több mint 5900 új hirdetési fiókot ellenőrzött az Egyesült Államokban és több mint 2300-at Brazíliában. Ezen hirdetők választási hirdetései tartalmazták, hogy ki fizette a hirdetéseket, valamint megjelentek a Politikai Hirdetések között a Google Átláthatósági Jelentésében is. A vállalat emellett több mint 2,6 millió olyan választási hirdetést tiltott, amelyek olyan hirdetőktől érkeztek, akik nem teljesítették az előírt ellenőrzési folyamatot.
Válasz az ukrajnai háborúra
Az Ukrajnában kitörő háborút követően gyorsan cselekedett a cég, hogy megakadályozza az olyan hirdetéseket, amelyek kihasználják, tagadják vagy elnézően írnak a háborúról. Ez kiegészíti azokat a régóta érvényben lévő irányelveket, amelyek megtiltják az erőszakra uszító vagy tragikus események megtörténtét tagadó tartalmak hirdetésekként való futtatását vagy az azokhoz kapcsolódó, a Google szolgáltatásain keresztüli pénzszerzést.
A Google a termékeit érintő oroszországi kereskedelmi tevékenységeinek többségét is szüneteltette – beleértve az Oroszországban megjelenő hirdetéseket, az orosz székhelyű hirdetők hirdetéseit, valamint az orosz állam által finanszírozott média monetizálási lehetőségeit.
2022-ben a vállalat jelentős figyelmet szentelt ezen irányelvek betartatására, és több mint 17 millió, az ukrajnai háborúval kapcsolatos hirdetést blokkolt az érzékeny eseményekre vonatkozó irányelv alapján. Ezen kívül pedig több mint 275 államilag finanszírozott médiakiadvány weboldaláról távolított el hirdetéseket a platformjain.
A gyermekek biztonságának előtérbe helyezése
A termékek tervezésénél és az irányelvek létrehozásánál
a Google egyik legfőbb prioritása a gyermekek és a fiatalkorúak biztonságának biztosítása világszerte.
A vállalat éppen ezért már régóta blokkolja azokat a hirdetéseket, melyek kifejezetten a fiatal gyerekeket célozzák. A vállalat szintén kiszűrte az olyan, felnőtteknek szóló hirdetési kategóriákat is, mint a szexuálisan explicit tartalmak, valamint a szerencsejátékra, alkoholra és gyógyszerekre vonatkozó hirdetések. 2021-ben a Google bejelentette, hogy ezeket a védelmi lépéseket globálisan, minden 18 év alatti felhasználóra kiterjeszti. Ez az intézkedés magában foglalja az életkor, nem vagy érdeklődési kör alapján történő targetálás blokkolását, illetve megakadályozza, hogy további, életkorra érzékeny hirdetéseknek legyenek kitéve a fiatalok. Ezeket a változtatásokat Európában kezdte el bevezetni a cég, tavaly pedig globálisan is végrehajtotta őket. Mostantól a társkereső alkalmazásokat, versenyeket és nyereményjátékokat, valamint fogyókúrás termékeket népszerűsítő hirdetések sem elérhetőek a 18 év alattiak számára.
Több információ és nagyobb kontroll biztosítása a felhasználók számára
A Google az irányelvek létrehozásán és azok betartatásán túl
elkötelezett az iparágban betöltött vezetői szerep megőrzésében,
így abban is, hogy a felhasználók minél több információhoz jussanak hozzá a hirdetéseken keresztül, illetve ők maguk formálhassák a hirdetésekkel kapcsolatos élményeiket.
Októberben elindult a My Ad Center, amely segít szabályozni, hogy az emberek milyen hirdetéseket láthatnak a Google Keresőben, a YouTube-on és a Google Discover felületén. A szolgáltatás továbbá lehetővé teszi, hogy a felhasználók korlátozzák az érzékeny kategóriákba tartozó hirdetéseket és többet tudjanak meg a hirdetési élmények személyre szabásával kapcsolatos információkról. A bevezetést követő első három hónapban világszerte több mint 70 millióan látogatták meg a My Ad Center oldalát, és a látogatások több mint 20%-ában az emberek módosították a hirdetési beállításaikat.
A vállalat jelentős összegeket fektetett abba is, hogy hasznos információkat adjon a felhasználóknak a hirdetőkről. 2020-ban kezdte el megkövetelni a hirdetőktől, hogy igazolják ai személyazonosságukat, és ma már több mint 240 országban és régióban ellenőrzi ezt folyamatosan. 2021-ben az Egyesült Államokban elindította az úgynevezett hirdetői oldalakat, amelyek alapvető információkat tartalmaznak az ellenőrzött hirdetőkről – így például azt, hogy hol találhatóak, milyen típusú tevékenységet folytatnak, és milyen hirdetéseket futtattak a közelmúltban. 2022-ben ezt a programot a Google globálisan is kiterjesztette.
A Google nagy örömmel jelenti be, hogy elindítja új átláthatósági szolgáltatását is, az Ads Transparency Centert, amelynek köszönhetően az összes platformján- beleértve a Keresőt, a Displayt és a YouTube-ot – megtalálható lesz az ellenőrzött hirdetők kereshető adatbázisa, és amely lehetővé teszi, hogy az emberek rákereshessenek egy adott hirdetőre, s megtekinthessék a hozzá tartozó hirdetői oldalt.
Előretekintés 2023-ba
A biztonságos és megbízható hirdetési élmény biztosítása a felhasználók számára döntő mértékben hozzájárul a Google azon küldetéséhez, hogy
rendszerezze a világ információit, és mindenki számára általánosan hozzáférhetővé és hasznossá tegye azokat.
A 2023-as év során a vállalat továbbra is kitartóan küzd a visszaélések ellen platformjain, miközben segíti a hirdetőket és a kiadókat üzleti tevékenységük fejlesztésében.
A teljes jelentést ezen a linken olvashatja el.
( onBRANDS )