“Az ajtóm mindenki előtt nyitva áll!” – mondja a vezető, akit két titkárnő és számtalan helyettes őriz. Megközelíthetetlen és elérhetetlen, mind a kollégák, mind az ügyfelek számára.
Titkon hozott döntések, a folyamatos feszültség fenntartása, játszmák
– így sikerül könnyedén irányítani a hatalmi alapon működő szervezeteket. Kifelé más a kép, hiszen a PR-gépezet jól működik: elégedett pózolás a fotózásokon, üzleti eseményeken, a – fizetett – magazin cikkekben büszkén lobogtatva az elégedettségi felmérés nagyszerű eredményét.
Ugye, milyen kiváló munkahely vagyunk?
Cél a megtartás, a dolgozói jól-lét megteremtése. Legalább is papíron.
A valóban nyitott szervezeteknek nem kell szlogen. Elég, ha a vezető példát mutat. Kétség nem fér hozzá, hogy
a legjobb employer branding az, ahogyan vezetőként viselkedünk.
Minden más kidobott pénz. A transzparens, egyenes, korrekt magatartás egyértelmű üzenetet hordoz a stakeholderek felé, legyen az belső vagy külső, és tökéletes lenyomata annak, milyen értéket is képviselünk.
A nyitott szervezet nem betonoz be múltbeli folyamatokat csak azért, mert “eddig így volt”. Valódi kíváncsisággal fordul azok felé, akik közölni kívánnak vele valamit, sőt megfontolja a hallottakat. A nyitott szervezetekhez pedig a nyitott füleken át vezet az út.
(A szerző: Ruszkai Nóra)