Londont választották a világ legjobb városmárkájának, ezt követi New York és Párizs. A rangsor egy közel 15 000 lakosság körében végzett globális felmérésen alapul, amelyet 2023 áprilisában, az összes kontinens 20 országában végeztek, hogy felmérjék a világ 100 legjobb városának megítélését. A 100-ból 84,6-os pontszámmal London – a válaszadók körében való nagy ismertsége miatt – erősebb márkaérzékelést ért el, mint bármely más város a tanulmányban.
David Haigh, a Brand Finance elnök-vezérigazgatója megjegyezte: „London kivételes teljesítménye az indexben a globális ismertségének tudható be. Ezen a ponton első helyen London hatalmas előnnyel rendelkezik társaival szemben, ami a világ legjobb városának összesített sikeréhez vezet. Egy város ismerete lehetővé teszi a közvélemény számára, hogy pozitív képet alkothasson róla – felismerje hírnevét, és úgy tekintse, mint a legkedveltebb helyen élni, dolgozni, tanulni, nyugdíjba vonulni, ellátogatni, vagy befektetést tenni. A magas ismertség azt jelenti, hogy mélyebben megértjük tulajdonságait és szélesebb körű vonzerejét, lehetővé téve a város számára, hogy jelentős gazdasági előnyökhöz jusson a beutazó migrációból, a befektetésekből és a turizmusból.”
A rangsorban szereplő városmárkák átfogó értékeléséhez, az ismertség mérése mellett a felmérésben a megkérdezettek általános hírnevét és személyes megítélését kérdezték az egyes városokról, mint lakóhelyről, helyben történő munkavégzésről, távoli munkavégzésről, tanulásról, nyugdíjba vonulásról, látogatásról, vagy befektetésről. A preferenciák értékelését e hét dimenzióban 45 mögöttes városmárka-attribútum észlelése egészítette ki, amelyek hét pillér alá vannak csoportosítva, mint például az Üzlet és befektetés vagy a Fenntarthatóság és közlekedés.
Az összesített győztesnek megkoronázott London a hét kulcsdimenzió közül kettőben – a tanulás és a látogatás – az 1. helyen áll, valamint az összes többi dimenzióban az első 4-ben.
Az akadémiai kiválóság központjaként ismert London a világ legjobb tanulmányi városa. A brit főváros a legjobb egyetemeknek ad otthont – mint például a University College London, a King’s College London, az Imperial College London és a London School of Economics, míg az egyetemre felkészítő rangos londoni és közeli iskolák – például az Eton és a Harrow – vonzzák a hallgatókat a világ minden tájáról. Nem meglepő, hogy a város világszerte az első helyen áll a nagyszerű egyetemek és nagyszerű magániskolák tekintetében.
Az olyan ikonikus épületek, mint a Houses of Parliament, a Buckingham-palota és a londoni Tower, valamint az olyan híres kulturális intézményeknek, mint a British Museum, a National Gallery és a West End színházi negyed, London elsődleges turisztikai célpontjai. London a legjobban látogatható város, amelyet a 3. helyezett nagyszerű múzeumok és művészeti galériák, valamint nagyszerű színházak és zenei helyszínek is alátámaszt.
London vonzereje erős identitásának és karakterének is köszönhető, ahol London a 3. helyen áll a világban.
New York City megszerezte a 2. helyet London mögött, a Brand Finance City Index 100 pontjából 83.0 ponttal. NYC emellett a 3. helyet foglalja el világszerte az ismertség tekintetében, és a hét kulcsfontosságú dimenzió közül háromban a 2. helyen áll: befektetés, tanulmányok és a látogatás.
A széles körben a pénzügyek globális fővárosaként emlegetett NYC a 2. helyen áll Zürich mögött, mint a legjobb város a befektetések számára. Az 1. helyet foglalja el a globális jelentőségű, könnyen üzletelhető, erős és stabil gazdasági jellemzőkkel rendelkező városként, ami megmagyarázza, hogy miért vonzó a befektetők számára.
A világ számos legelismertebb egyetemének – köztük a Columbiának, a NYU-nak és a City University of New York-nak – otthont adó Big Apple a világ 2. legjobb tanulmányi városaként is elismert London mögött. 4. helyen áll a nagy magániskolák között, de jóval elmarad Londontól a nagy közfinanszírozott iskolák között, összességében a 41. helyen áll. Általánosságban elmondható, hogy NYC a legkevésbé megfizethető város a rangsorban, amivel a 100. helyen áll.
A nagyszerű vásárlási lehetőségek, éttermek és éjszakai élet szempontjából az 1. helyen, a nagyszerű színházak és zenei helyszínek tekintetében pedig a 2. helyen áll, ahol a Fifth Avenue üzletei és a Broadway színházai találhatók. NYC méltó a nevéhez, mint „soha nem alszik város”. Ennek eredményeként NYC a világ 2. legjobb városa.
A 3. helyen Párizs áll a dobogón, a Brand Finance City Index 100-ból 79,7 pontjával. Párizs a világ 2. legismertebb városa is.
Erős ismertségi pontszámát kiegészítve a „Szerelem városa” a világ 3. legjobb látogatott városaként is szerepel. A rengeteg híres látnivaló, köztük az Eiffel-torony, a Louvre Múzeum és a Moulin Rouge, Párizs nem meglepő módon jobb pontszámot ér el, mint bármely más város a Kultúra és Örökség kategóriában, és az első helyen áll világszerte a gyönyörű építészet, a nagyszerű múzeumok és galériák, valamint nagyszerű színházak és zenei helyszínek között. A francia főváros a People & Values (Emberek és értékek) kategóriában is erősen teljesít, és a 2. helyen áll a világon a nyitott és barátságos, szórakoztató, erős identitással és karakterrel, de lemarad a barátságosságtól, ahol a 25. helyen áll – talán a sztereotípiákkal összhangban.
Dubai bizonyítja hírnevét a Közel-Kelet legjobb városi márkájaként.
A Közel- Keleten és Afrikában az 1. , az összesítésben pedig a 9. Dubaj kényelmesen bekerült a világ legjobban értékelt városai közül az első 10 közé, 75,8/100 Brand Finance City Index pontszámával. Dubai az „Arany városa” hírnévre tett szert, mivel az ékszerek egyik fő bevásárlóhelye, de ez a cím egyre szélesebb körben leírja a város pénzügyekben és kereskedelemben betöltött szerepét. Dubai számos üzleti és befektetési attribútumban jól teljesített : az 1. helyen áll a jövőbeni növekedési potenciál tekintetében, a 2. helyen áll az erős és stabil gazdaságban, és a 3. helyen áll New York és London mögötta a globális jelentőségű városok között.
Több Európán és Észak-Amerikán kívüli város is jól szerepelt a Brand Finance City Ranking rangsorban. Ausztráliából Sydney az 5. helyen áll az összesítésben, kiemelve, hogy a legjobb a városban lakni, a 2. legjobb dolgozni és nyugdíjba vonulni, a 3. a legjobb a tanulás és a befektetés szempontjából, és az 5. a legjobb város a látogatáshoz. A rangsorban 6. Szingapúr és a 7. Tokió a legjobbnak ítélt ázsiai városok.
Szingapúr büszkélkedhet a legerősebb felfogással világszerte, mintnagyszerű startupok és innovációk számára, valamint tiszta és fenntartható. Ezenkívül a 2. helyen áll a könnyen üzletelhető országok között, és a 3. helyen áll az erős és stabil gazdaság és a jövőbeni növekedési potenciál tekintetében egyaránt. Ugyanakkor Tokió világelső a tudomány és a technológia területén.
Zürich nagyon kívánatos hely a helyi munkavégzéshez, a távoli munkavégzéshez, a befektetésekhez és a nyugdíjba vonuláshoz, minden dimenzióban megszerezve az első helyet. A város kiemelkedően jól teljesít a hírnév (4. ) és a megfontoltság (1.) pontjait tekintve, ha mind a hét dimenziót együtt vesszük figyelembe, de az ismertség alacsony pontszáma (53.) megakadályozza, hogy magasabb helyet foglaljon el a Brand Finance City Index általános rangsorában (17.).
David Haigh, a Brand Finance elnök-vezérigazgatója szerint: „Zürich nagyszerű példája annak, hogy egy városmárka sikeresen képes az ismertséget és a felfogást hírnévvé és végső soron megfontolássá alakítani. A Zürichet megismerőket jobban, mint más városokban, meggyőzi a város vonzereje, különösen a munka, a befektetés és a nyugdíjazás szempontjából. A svájci óramárkákhoz hasonlóan a Zürich is „luxusvárosi márka” – a közönség körében kevésbé ismert, de a jól ismerők körében nagyra becsülik. Ennek a pozicionálásnak a kompromisszuma a szerényebb elérhetőség, mint a népszerűbb városi márkáké, mint például London, New York vagy Párizs.”
2023-as helyezés | Város Márka | Ország | Pontszám |
1 | London | Egyesült Királyság | 84.6 |
2 | New York | Egyesült Államok | 83,0 |
3 | Párizs | Franciaország | 79.7 |
4 | Los Angeles | Egyesült Államok | 78.6 |
5 | Sydney | Ausztrália | 77.9 |
6 | Szingapúr | Szingapúr | 77.5 |
7 | Tokió | Japán | 77,0 |
8 | San Francisco | Egyesült Államok | 76.3 |
9 | Dubai | Egyesült Arab Emírségek | 75.8 |
10 | Amszterdam | Hollandia | 75.7 |
11 | Miami | Egyesült Államok | 73.6 |
12 | Toronto | Kanada | 73.3 |
13 | Barcelona | Spanyolország | 73.2 |
14 | Róma | Olaszország | 72.5 |
15 | Chicago | Egyesült Államok | 72.2 |
16 | Melbourne | Ausztrália | 72.1 |
17 | Zürich | Svájc | 72,0 |
18 | Berlin | Németország | 71.8 |
19 | Milánó | Olaszország | 71.5 |
20 | Boston | Egyesült Államok | 71,0 |
21 | Manchester | Egyesült Királyság | 70.9 |
22 | Genf | Svájc | 70.7 |
23 | Madrid | Spanyolország | 70.7 |
24 | Bécs | Ausztria | 70.7 |
25 | Vancouver | Kanada | 70.7 |
26 | Luxemburg | Luxemburg | 70.5 |
27 | Osaka | Japán | 70.4 |
28 | Abu Dhabi | Egyesült Arab Emírségek | 70.4 |
29 | München | Németország | 70.3 |
30 | Stockholm | Svédország | 70.2 |
31 | Koppenhága | Dánia | 70,0 |
32 | Seattle | Egyesült Államok | 69.3 |
33 | Hamburg | Németország | 69.2 |
34 | Liverpool | Egyesült Királyság | 69,0 |
35 | Dublin | Írország | 69,0 |
36 | Frankfurt | Németország | 69,0 |
37 | Houston | Egyesült Államok | 68.7 |
38 | Brüsszel | Belgium | 68.6 |
39 | Montreal | Kanada | 68.4 |
40 | Edinburgh | Egyesült Királyság | 68.2 |
41 | Hong Kong | Kína | 68.1 |
42 | Szöul | Dél-Korea | 67.6 |
43 | Lisszabon | Portugália | 67.5 |
44 | Rotterdam | Hollandia | 67.2 |
45 | Oslo | Norvégia | 66.8 |
46 | Auckland | Új Zéland | 66.7 |
47 | Bangkok | Thaiföld | 66.6 |
48 | Dallas | Egyesült Államok | 66.1 |
49 | Prága | Cseh Köztársaság | 65.8 |
50 | Helsinki | Finnország | 65.1 |
51 | Budapest | Magyarország | 64.5 |
52 | Perth | Ausztrália | 64.4 |
53 | Kuala Lumpur | Malaysia | 64.3 |
54 | Shanghai | Kína | 64.3 |
55 | Athén | Görögország | 64.2 |
56 | Lyon | Franciaország | 64.2 |
57 | Marseille | Franciaország | 63.6 |
58 | Peking | Kína | 63.2 |
59 | Mexikó város | Mexikó | 62.9 |
60 | Fokváros | Dél-Afrika | 62.9 |
61 | Szentpétervár | Oroszország | 62.9 |
62 | Varsó | Lengyelország | 62.9 |
63 | Moszkva | Oroszország | 62.5 |
64 | Isztambul | pulyka | 61.6 |
65 | Doha | Katar | 61.4 |
66 | Santiago | Chile | 61.1 |
67 | Kairó | Egyiptom | 60.7 |
68 | Bukarest | Románia | 60.5 |
69 | Rio de Janeiro | Brazília | 60.4 |
70 | Jakarta | Indonézia | 60.3 |
71 | Antalya | pulyka | 60.2 |
72 | Johannesburg | Dél-Afrika | 59.7 |
73 | Shenzhen | Kína | 59.6 |
74 | Chongqing | Kína | 59.6 |
75 | Sao Paulo | Brazília | 59.5 |
76 | Casablanca | Marokkó | 59.3 |
77 | Jeddah | Szaud-Arábia | 59.2 |
78 | Rijád | Szaud-Arábia | 59.1 |
79 | Buenos Aires | Argentína | 59,0 |
80 | Izmir | pulyka | 58.6 |
81 | Makaó | Kína | 58.3 |
82 | Manila | Fülöp-szigetek | 58.3 |
83 | Colombo | Sri Lanka | 58.1 |
84 | Jeruzsálem | Izrael | 58,0 |
85 | Guangzhou | Kína | 57.4 |
86 | Zágráb | Horvátország | 57.2 |
87 | Almaty | Kazahsztán | 57.2 |
88 | Bogota | Colombia | 56.9 |
89 | Chengdu | Kína | 56.8 |
90 | Lagos | Nigéria | 56.7 |
91 | Tel Aviv | Izrael | 56.3 |
92 | Hanoi | Vietnam | 56.2 |
93 | Nanjing | Kína | 55.8 |
94 | Nairobi | Kenya | 55.1 |
95 | New Delhi | India | 54.8 |
96 | Bangalore | India | 54.8 |
97 | Dakka | Banglades | 54.5 |
98 | Mumbai | India | 53.5 |
99 | Kijev | Ukrajna | 53.2 |
100 | Karacsi | Pakisztán | 50.9 |
( onBRANDS )