Ünnepi díjátadón hirdette ki a PREXA (PR Excellence Awards Hungary) verseny nyerteseit a Magyar PR Szövetség. A legjobb kommunikációs gyakorlatokat díjazó verseny magyar főzsűrije 12 kategóriában 19 kampányt díjazott, a nemzetközi zsűri pedig egy arany, egy ezüst és egy bronz díjat osztott ki.
Idén a storytelling és az issue management kategóriákban osztották ki a legtöbb díjat, ami azt mutatja, hogy az iparágban
nagy hangsúly került a hatásos narratívákra és kommunikációs stratégiákra.
Az Év Ügynöksége díjat a Noguchi-nak ítélte a zsűri, a kategóriák feletti, összesített fődíjat pedig az ACG Pro nyerte el, „Bright Sky” nevet viselő kampányával.
Az év kiváló szakemberének kivételes teljesítménye és hivatástudata elismeréseként Romet-Balla Ágnest, az SOS Gyermekfalvak alapfejlesztési-értékesítési és kommunikációs igazgatóját választotta a zsűri. Az Utánpótlás díjat Mechiat Zina, az Uniomedia média igazgatója kapta.
„Minden korábbinál jobban megmozgatta a PR szakmát az idei PREXA: soha ennyi pályázat nem érkezett, az előzsűri népesebb és aktívabb volt, mint valaha, és a több mint 40, shortlist-re jutott pályamű élő bemutatója valóságos szakmai ünneppé változott. A pályázók aktivitásában, a pályázatok színvonalában, az előzsűri és a zsűri tagjainak kíváncsiságában és az értékelő beszélgetések minőségében egy ambiciózus, a saját értékteremtő erejében magabiztos szakma tükröződött” – mondta Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője, az MPRSZ alelnöke, a zsűri idei elnöke.
„Szövetségünk egyik legfontosabb célja, hogy jó szakmai gyakorlatok követésére ösztönözze iparágunk szereplőit. A PREXA is ehhez járul hozzá, az elő- és az élő zsűrizés is valódi versenyhelyzetet teremtett. Különösen büszke vagyok, hogy a nemzetközi kategória is egyre fontosabb – mert ez lehet az előszobája a külföldi elismeréseknek, illetve rajtuk keresztül tudjuk megmutatni a hazai szakmát egy nemzetközi közönségnek. ” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A főzsűri tagjai:
Bedy Krisztina ügyvezető, Avantgarde
Berényi Marianna főosztályvezető, Néprajzi Múzeum
Bodó Teodóra Kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgató Magyarországon és az Adria régióban, Bosch csoport
Bőhm Kornél partner, Impact Works
Ferling József alapító, tulajdonos, FERLING
Holló Márta vállalati kommunikációs igazgató, Magyar Telekom
Kőszegi András márkatanácsadó, onBRANDS
Szabó Hedvig Director of Strategy & Client Services, Uniomedia
Valentinyi Katalin Vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes, Budapest Airport Zrt.
Weichinger Nóra ügyvezető partner, LWp Kommunikáció
Díjazottak:
A díjazottak és a shortlistre kerültek is pontot kapnak az APEX PR Toplistán.
Fődíj: Bright Sky
Pályázó: ACG Pro
Megbízó: Vodafone Magyarország Alapítvány
Év ügynöksége: Noguchi
Év PR-szakembere: Romet-Balla Ágnes
Utánpótlás Díj: Mechiat Zina
Nemzetközi kategória:
Arany:
Help Us Find You!
Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Magyar Posta
Ezüst:
Cashfree zone
Pályázó: Uniomedia | Megbízó: Mastercard
Bronz:
Songs unite – Songwriters’ Day 2022
Pályázó: Próbakő Kommunikáció | Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület
Storytelling kategória:
Ezüst:
A Király zarándoklat
Pályázó: RTL
Bronz:
T Phone LIVE! kincsvadászat
Pályázó: Uniomedia Communications | Megbízó: Magyar Telekom
Általános hírnévmenedzsment kategória:
Arany:
Az agrárkarrier élményalapú repozicionálása a Z- és α-generáció körében
Pályázó: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Issue management kategória
Bronz:
Együtt az utakon
Pályázó: Morpho | Megbízó: Suzuki
Mi a közös Debrecenben, Pannonhalmában és a Nespresso-ban: A kávézacc
Pályázó: Next9 Communications | Megbízó: Nestlé Hungária
PR vezérelt integrált kampány kategória:
Arany:
“Hogy fiad méltó legyen” – A kulturális emlékezet formálása A TIZENÖTÖDIK című musical PR-kommunikációs kampányán keresztül
Pályázó: Salt Communications Kft. | Megbízó: Madách Színház
Ezüst:
A dal összeköt – Dalszerzők Napja 2022
Pályázó: Próbakő Kommunikáció | Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület
Belső kommunikáció kategória:
Arany:
„Köszönjük, hogy kapcsol! – CIP program a DDC-nél”
Pályázó: FERLING Kft. | Megbízó: Duna-Dráva Cement Kft.
Ezüst:
Többgenerációs kollégákkal ünnepli az apák napját a Dreher Sörgyárak (átsorolva Belső kommunikáció kategóriából)
Pályázó: Noguch i| Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt.
B2B kampány kategória:
Arany:
Bright Sky
Pályázó: ACG Pro | Megbízó: Vodafone Magyarország Alapítvány
Ezüst:
Fények és gépek – B2B vállalati hírnévépítés különleges rendezvényekkel
Pályázó: FERLING | Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:
Arany:
Legyen a színház mindenkié!
Pályázó: ACG Pro | Megbízó: Vodafone Magyarország
Ezüst:
Az emberi oldal
Pályázó: Noguchi | Megbízó: Profession.hu
Pro bono kategória:
Arany kapott:
Üres asztalok – Valentin-napi kampány
Pályázó: Wavemaker | Megbízó: Budapest Pride és Háttér Társaság
Kis költségvetésű (1 M Ft alatti) kategória:
Arany:
Én is CallCenteresként kezdtem
Pályázó: eSense Nyrt.
Bronz:
„A szex jó dolog – gyakorlati tanácsok: hogyan ne legyél nemibeteg!”
Pályázó: Vágyaim.hu
Építőipar, ingatlan kategória:
Ezüst:
Kontár térkép és Építőiparibizalmi Index 2022.
Pályázó: Mapei Kft.
Közigazgatás, kormányzati, állami intézményi kategória:
Bronz:
5 nap, 5 vers
Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Szerencsejáték Zrt
( onBRANDS )